Injekční užívání
Teknoštěne23
Dobrý den. Mám pár dotazů. Pervitin užívám od 14 let od 16 injekčně.
Je mi 18 let a jedinou dlouhodobější abstinenci jsem měla 9 měsíců.
Dříve mi bylo jedno jestli si pervitinu pustím do žili bez zaškrceni nebo tupou jehlou. Žílu jsem vždy našla.Tedkom mám problém můžu škrtit a jehla může být čistá, což si na tom v poslední době zakládám. Mažu si ruce heparoidem. Žíly ale už jen stěží najdu. Moje otázka tedy zní co mám dělat aby se mi žila našla snadněji? A nebo kam všude vůbec můžu aplikovat do dlaní se mi nechce.. Enbo třísel či krku..
A také redim vodou z kohoutku a ne na injekční užití a moje další otázka tedy zní kde najít roztok nebo pod jakým názvem v lékárně ho koupím?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
při užívání je určitě potřeba starat se o žíly. Částečně to děláte a některá další doporučení vám tady napíšu.
Dobré - nejlépe gumové škrtidlo je určitě základ. Koupit ho můžete v lékárně.
Inzulinovou stříkačku byste měla použít vždy jen jednou, vymění vám ji zdarma za čistou terénní pracovníci, nebo pracovníci kontaktního centra.
Taková centra najdete v každém větším městě.
Mazat si žíly heparoidem je dobré, ale měla byste to dělat jen nějakou dobu a potom zase na několik dní vysadit. Ideální by bylo nechat žíly trochu zregenerovat - brát vitamíny a přejít na nějakou dobu na jiný typ braní. Ideální jsou například kapsle, kouření a šňupání také není ideální cesta. Pokud se pro ni rozhodnete, alespoň to střídejte.
Aplikace do třísel a krku je velmi nebezpečná a rozhodně vám ji nedoporučuji. Jehla prochází těsně kolem nervů a tepen a při každé aplikaci může dojít k nevratným škodám. Pokud nechcete přijít o nohu, raději se této aplikaci vyhněte. O vpichování drogy do dlaně jsem neslyšela, žíly se tady už větví a proto budou, stejně jako žíly na chodidlech praskat.
Voda z kohoutku k aplikaci není vhodná, doporučila bych vám fyziologický roztok, koupíte ho v lékárně za pár korun - může to být velká lahev i malé jednorázové vodičky.
Je škoda abyste byla takhle zničená, když je vám 18 let. Musíte mít nějaké důvody, proč to děláte. Určitě by pro vás bylo dobré abyste docházela do nějakého kontaktního centra pro uživatele. Můžete si tam občas popovídat, poradit se o užívání nebo o zdravotních problémech. Níže vám posílám číslo na pražské K centrum. Pokud jste odjinud a stála byste o kontakt, napište nám. jaké máte poblíž větší město a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Přeji vám ať se vám daří!
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
poradenská linka: 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
Pondělí 13 - 20
Úterý    9 - 20
Středa  13 - 20
Čtvrtek 9 - 20
Pátek    9 - 20
Víkendy a svátky      13 - 20
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html