Kratom a antidepresiva
Iveta
Dobry den, moc vas prosim o radu , jsem závislá na Kratomu piju ho dvakrat denne . U toho užívám antidepresiva brintelix 15 a valdoxan 25 kdyz nemohu spat tak beru půlku mitrazapinu 15. Mému doktorovi se chystam to rict. Posledni dobou mam uplne propady deprese, nemuzu nic delat jen lezet. Kratom mi rano pomáhá vstát z postele. Propad u me trva zhruba tyden a vrací se v nepravidelných intervalech. Kratom jsem omezila ze tri dávek na dve myslim ze to neni dobre a chci ho odbourat. Prosim date mi radu? Moc predem dekuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Iveto,
je skvělé, že se chcete zbavit užívání kratomu, nicméně vysazování jakýchkoliv látek je individuální a nelze jej bez odborného vyšetření stanovit.
Doporučuji Vám, abyste o tom opravdu otevřeně promluvila se svým psychiatrem. Popisujete, že máte velké propady nálady, které se v intervalech opakují. Bohužel toto nejsme schopni přes internet vyřešit.
Bylo by také vhodné vyhledat některou z adiktologikých služeb a podívat se na to ještě z jiného pohledu s terapeutickou podporou. Terapie je neoddělitelnou součástí psychofarmakologické léčby.
Víte kam se případně obrátit? Stačí napsat větší město, odkud jste, a zašlu Vám vhodné kontakty.
Pokud byste se rozhodla k vysazování kratomu bez odborné pomoci. Vysazujte raději postupně a pomalu. Uživatelé kratomu často popisují odvykací stav podobný u opiátů, který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen je nepříjemný. Pro vysazování je dobré si naplánovat dobrý čas, tzn. nečekají Vás důležité a náročné povinnosti a máte na to klidné prostředí. Pečujte o spánkovou hygienu a pravidelný režim, volnočasové aktivity - spíše klidnější (procházky na čerstvém vzduchu apod.), popíjejte meduňkový čaj a mějte na blízku nějakou osobu, které se můžete svěřit.
Je fajn, nebýt na to sama!
Stačí Vám to takto? Klidně ještě napište.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová