Po aplikaci pervitinu nemůžu dýchat.
Nemamjmeno
Dobrý den,jsem uživatelkou pervitinu už 14 let. Pervitin užívám nitrožilně. V poslední době se mi už ale dvakrát stalo ,že jsem po aplikaci pervitinu měla velký třes v rukou a hlavně jsem nemohla dýchat , také jakobych ztratila koordinaci a nemohla jsem ani chodit ,po prvé jsem ležela několik hodin , podruhé to během hodiny odeznělo. Pervitin jsem užívala ve velkých dávkách, při prvním problému s dýcháním jsem ho měla v kapsli 0,3 a rektální cestou asi taky 0,3 ... při druhém problému s dýcháním jsem ho měla ale pouze injekčně 0,2 . Nemyslím si , že je to předávkování ,to už poznám. Nemám žádné toxické psychózy ani nějak velké úzkostné stavy ,ty jsem spíš měla v abstinenci. Proto jsem z toho zmatená. Mockrát děkuji za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Nemamjmeno, zdravím Vás,
děkujeme za dotaz i Vaši důvěru. Internetové poradenství má bohužel své limity. Nejen my, ale ani nikdo jiný Vám na dálku spolehlivě neřekne, co Vám dýchací potíže způsobuje. To může pouze lékař, poté, co Vás vyšetří a získá od Vás další informace.
Píšete, že jste dlouholetou uživatelkou pervitinu a dosud jste nikdy takové potíže neměla. Příčin vašich potíží může být více, které zde ani všechny nevyjmenuji.
Pervitin může způsobit jak kardiovaskulární obtíže, při kterých se mohou objevit dýchací obtíže i třes, ale může spustit i záchvaty paniky a úzkostí. Bylo by tedy vhodné se drogám vyvarovat a v případě, že se budou potíže objevovat nadále navštívit praktického lékaře, aby vyloučil nějaké vážnější somatické onemocnění. Nebojte se s ním hovořit otevřeně a na rovinu, jedině tak můžete společně přijít na příčinu vašich obtíží a následne je i řešit.
Otázkou je, zda jste užila opravdu pervitin či něco jiného. Drogy jsou často "řezány" jinými léky či látkami, které do organismu nepatří a ten na ně patřičně reaguje.
Je jisté, že dotáváte od Vašeho organismu zprávu, že by potřeboval od drog minimálně odpočinout.
Také je dobré vyhledat adiktologickou, psychiatrickou nebo terapeutickou podporu a podívat se na Vaše obtíže z této strany. Už nyní je jasné, že pervitin ani jiné drogy pro Vás už nebudou to pravé.
Stačí takto? Pokud se potřebujete na cokoliv doptat nebo zasat kontakty na vhodné služby, neváhejte znovu napsat.
Přeji vše dobré a buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová