Co mám dělat?
Tomáš
Dobrý den
Jmenuju se Tomáš 35 a chodím s ženou Andrea 37
je Závislá na závislostech
utekla z Moravy sem do Prahy aby začala znovu nevím jak dlouho před tím brala Pervitin ale vím že 8 let byla čistá
moc pracovala a nakonec dostala záchvat uskosti nějaky kamarad ji pomohl a psychiatr jí napsal Neurol
brala ho 5let a navíc do toho zašla i pít
jsem s ní teď 3 roky a neurol už 1rok nebere pít přestala. Já sám jsem zkusil z drog jen marihuanu a to když mi bylo 23 a nebylo mi z toho zrovna dobře takže nepiju a drogy neužívám
od prázdnin začala s pervitinem a já poprvé zažil peklo na zemi nemohl jsem spát protože po požití sedí na posteli a pořád něco mluví skáče od rohlíků k banánům a pak do toho přimíchá elektroniku když jsem přišel z práce a našel ji tak všechny věci zásuvky rozšrobované kabely vytrhané ze zásuvek i lednici odpojila a když ji poprosím aby toho nechala nemluvila že potřebuju spát vydrží to cca 1min a začne nanovo 3 až 4 dny má takový stav než to z ní vyprchá vydrží to 2 někdy i 3 týdny a je to tu znova mám ji rád a mám strach protože když ji občas poslouchám mele něco o zlaté a o tom že to chce skončit ale že ji to nejde.
mám strach
Má 2 děti 15 a 14 teď to dělám tak abych se mohl vyspat do práce jezdím spát k otci když je sjetá už nechci tohle trápení a vidět jak to ničí celou rodinu když procitne tak všem slibuje že už to nikdy neudělá vydrží to někdy i měsíc a nakonec zase bum dnes už to je víc jak půl roku a už to přestávám dávat chci se s ní rozejít a nevím jak mám spousta dluhů které díky ní musím splácet a teď mě štve že mě zbydou jen dluhy nemám kam jít a u táty bydlet nechci vše je teď tak drahé a díky ní to zvládáme od výplaty k výplatě ale když ji opustím tak nevím co a jak to zvládnu jsem vydeptaný unavený a bolest kterou cejtím a zároveň vztek prostě nevím táta mi řekl ať vezmu nohy na ramena a zmizím máma zase ať taky odejdu že tu jde o život a já neposlouchám protože ji mám rád a nevím co mám dělat v 35 letech se mi chce brečet nic nemám a to že vydělám dost peněz mi nepomáhá protože je všechny zase odevzdám
myslím že jsem v závislostním vztahu a nevím jak z toho ven ona na léčení nechce že má plán jak si pomoct sama ale já u ní žádný nevidím mužete mi nějak pomoct
Moc děkuji Tom

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Tome,
moc děkujeme za Váš dotaz.
Úplně chápu Vaši rozpolcenost. Na jednu stranu vidíte, jak je vztah s člověkem se závislostí vyčerpávající a deprimující, na druhou stranu máte svou partnerku pořád rád a představa odloučení je také těžká.
Myslím, že by Vám mohlo pomoci obrátit se na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM, kde byste mohl o Vaší situaci otevřeně mluvit a hledat nejlepší možné cesty k jejímu řešení. Tato služba je tu právě pro všechny blízké lidí se závislostí, nabízí poradenství, terapii individuální i skupinovou atd. Mohou s Vámi řešit to, jak se ve vztahu cítíte Vy, ale i jak nejlépe komunikovat s Vaší partnerkou, co může ke změně pomoci, čemu je naopak lepší se vyhnout. V rámci Žitné 51, kde poradna sídlí a kde sídlí další služby organizace SANANIM, je také možné řešit Vaši dluhovou situaci, organizace má k dispozici právničku, která by s Vámi mohla Vaše dluhy probrat a zjistit, jak je nejefektivněji řešit.
Poradna pro rodiče, partnery a blízké SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Co se týká Vaší přítelkyně, mohl byste jí doporučit kontakt na Centrum komplexní péče pro dítě a rodinu SANANIM. Toto Centrum vede paní Ilona Preslová, která již řadu let pomáhá rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek. Můžete jí říci, že nejde přímo o léčbu, ale paní Preslová je psycholožka, která může Vaši partnerku vyslechnout, pomoci jí i třeba ve snaze situaci zvládnout vlastními silami a kdyby toto řešení nevyšlo, hledat možné jiné varianty. Služby Centra jsou diskrétní, nemusí se obávat toho, že by se informace tam sdělené dostaly někam mimo zdi Centra.
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Moc držím palce, ať je brzy lépe!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná