Marihuana a bipolární porucha
vikincka
Dobrý den, moje máma má bipolární afektivní poruchu, a já bych se chtěla zeptat, jelikož mám teď větší riziko že budu taky bipolární, ovlivní to nějak to, že si dám jednou za čas marihuanu? může se stát cokoliv, může mi někdo hodit do pití extázi, ovlivnilo by to nějak tu bipolárku? nespustila by se mi nebo nezvetsilo by se riziko toho, že bych bipolární byla?

Odpověděl: Amrit Sen
Vikiničko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že se zajímate o rizika spojená s užíváním drog i Váš zdravotní stav.
Obecně lze žíci, že se užívání drog velmi často na psychickém zdraví negativně odráží a riziko, že drogy nastartují psychické poruchy, rozvinou, nebo prohloubí psychické onemocnění je výrazně vyšší u člověka, který pro ně má z nejrůznějších důvodů predispozice. Mezi ně patří i výskyt psychických poruch, či onemocnění v rodině.
Mezi látky, které mohou psychické potíže, poruchy a nemoci nastartovat, rozvinout, nebo prohloubit patří i kanabinoidy, tedy konopné drogy s obsahem THC i psychostimulanty, mezi které patří i MDMA - Extáze, někdy řazená i mezi halucinogeny.
O to závažnější riziko může nastat, když je člověku někdo podá bez jeho souhlasu, nebo proti jeho vědomí, navíc takový počin by byl protiprávním jednáním s možným nepodmíněným trestním postihem.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Stačí Takto?
Kdybyste se ještě potřebovala doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.