Kokain - bolavé oči
Mallol
Dobrý den,
nejsem pravidelný konzument drog, vždy jsem něco zkusit ze zvědavosti 1-2x a pak už jsem drogu neužil. Ale při nedávné oslavě kamarádových narozenin se objevil kokain a tak jsem si řekl, že ho vyzkouším, měl jsem něco přes půl gramu+Alkohol, podle věcí co jsem si poté zjišťoval asi to byl pravý možná i dobrý kokain
( znecitlivěl mi celou pusu a zuby ). Každopádně den poté mě začali bolet oči, cítil jsem už ten den jak mě bolí oči nad ránem a po dalším užití mě to bolelo ještě více, tak jsem šel radši spát. Ale jsou to 2 dny a stále mě oči bolí, jsou jakoby unavené, bolavé a jsou trochu červené ( ne celé spíše takové trochu “ žilnaté “ ) trochu bolestivé na dotek hlavně nahoře pod nadočnicovým obloukem. Chci se zeptat, kdy navštívit lékaře, zatím se to lepší mám pocit, ale jestli je toto normální popřípadě nějaké rady co s tím dělat. Děkuji vám za info.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Mallol, Zdravím Vás,
díky za dotaz. Bohužel takto přes internet nedokážeme určit příčinu vašich potíží ani navrhnout adekvátní řešení. Píšete, že jste před několika dny užil kokain v kombinaci s alkoholem. To, co popisujete se bohužel někdy po užití stává. Bylo by vhodné vyhledat očního specialistu a vyloučit něco závažnějšího.
Pokusím se Vám popsat vliv kokainu na oči, podobné to bývá s alkoholem natož v jejich kombinaci. Je to pro oči velká zátěž. Je toho poměrně dost, tedy na Vašem místě bych raději lékaře vyhledala, co nejdříve. Je zbytečné stav komplikovat. Po užití kokainu dochází k rozšíření zornic, stažení horního víčka a snižuje se citlivost rohovky. Někdy se vyskytuje se exoftalmus (vystoupnutí oka z očnice) a je snížena frekvence mrkání. Omezení mrkacího reflexu je způsobeno právě anestetickými účinky kokainu na rohovku a ostatní oční tkáně. To má za následek vysychání rohovky, které se může rozvinout až v zánět rohovky. Rohovka může také být poškozena v důsledku přítomnosti a usazování některých příměsí, např. škrob, cukr či jiné. Pokud je kokain užit šňupáním, nedochází pouze k poškození nosní sliznice, ale může způsobit záněty očnice, vnějších očních svalů nebo zamezení průchodnosti slzného kanálku. Postižení se týká také sítnice a jejích cév, kdy se vyskytuje uzavření centrální tepny nebo žíly, krvácení do sítnice nebo se některé látky v drobných cévkách usazují.
Doufám, že u Vás nedochází k ničemu závažnému a jste už fit. Nezapomeňte nadále adekvátně odpočívat a šetřit se, aby se vaše tělo dalo brzy dopořádku. Také se pokud možno dalším drogám včetně alkoholu vyhněte, alespoň na co nejdelší dobu.
Stačí takto? Klidně ještě napište!
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová