Důchodce alkoholik
Radek
Prosím o radu kam se obrátit.
Náš otec (70 let) má zhruba 2-3 roky větší problém s alkoholem. Po odchodu do důchodu patrně z občasného popíjení piva přešel na tvrdý alkohol, který pije v poslední době každý den a přestává mít pod kontrolou normální život. Z počátku si toho nikdo nevšímal, ale minimálně rok to již nejde přehlédnout. Už ho nedokáže motivovat ani nejbližší rodina a vnoučata, které měl moc rád. Ještě před rokem dokázal na cca. dva měsíce přestat, ale dnes již nedokáže vydržet jeden celý den abstinovat. Myslím, že i v některých chvílích by byl schopen přijmout odbornou pomoc nebo nějaký druh léčení, ale nevím kde je to v tomto věku reálné. Děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Radku,
děkujeme za vaši důvěru i dotaz. Píšete, že váš otec má potíže s alkoholem a je naprosto srozumitelné, že o něho máte obavy.
Většina léčeb v České republice není pro vstup do služby, jakkoliv omezena věkem. Záleží spíše na aktuálním zdravotním stavu a schopnostech jednotlivce.
Píšete, že váš otec není motivovaný pro změnu, občas nějakou motivaci vnímáte.
Asi nejideálnější cestou by bylo, abyste se Vy objednal do nějaké adiktologické služby, kde pracují s osobami blízkými uživatelů a celou situaci probral osobně. Získáte tam informace, které potřebujete a podporu i pro sebe. Můžete si ujasnit, jak budete dále postupovat.
Víte, kam se u Vás obrátit? Stačí napsat větší město v dosahu a zašlu Vám vhodné kontakty, kam se můžete Vy i váš otec obrátit.
Pokud je pro Vás dobře dostupná Praha, můžete kontaktovat:
Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Žitná 1574/51, Praha 1
Příjem nových klientů je možný bez doporučení pouze po předchozím telefonickém objednání na telefonu 739 268 527 v provozní době.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud váš otec stojí o nějaký typ léčby, bylo by také vhodné, aby nejprve vyhledal nějakou adiktologickou ambulanci či lékaře se specializací na návykové nemoci a dohodl se na vhodném postupu léčby dle jeho individuálních možností a schopností. Možností je více.
Stačí zatím takto?
Přeji hodně sil!
S pozdravem,
Nikol Spůrová