Graf
KočkaVlocka
Dobry den.chci se zeptat jestli existuje neco jako graf tolerance u brani amfetaminu.vim ze ji mame kazdy jinou.. chapejte...zajima me jakoby jak to bude se mnou dal nebo jeste jinak...jak intenzivni budou postupem casu stavy vzhledem k casu.
..ze to jde postupne dolu mi je samozrejme jasne ,zajima me jak by se v takovem grafu projevilo různé zvyšování a snizovani brani ci pripadna pauza.dekuju za odpoved. Verca

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Verčo,
děkujeme za Váš dotaz. O žádném takovém grafu bohužel nevím, a to přesně z toho důvodu, který sama zmiňujete. Každý má míru tolerance opravdu jinou a jinak se mu mění s dobou a intenzitou užívání.
Amfetamin či metamfetamin je ale velmi zrádný v tom, že jeho užívání s sebou nese vysoké riziko psychické závislosti. Brzy člověk tedy ztrácí kontrolu nad jeho užíváním, i když takový pocit sám nemá a je přesvědčený, že situaci zvládá. A to také z důvodu chybějící fyzické závislosti, která je naopak silná u opiátů. U amfetaminu tolerance velmi rychle stoupá a uživatel se může dostat až k dávkám, u kterých hrozí riziko toxické psychózy.
Návod na to, jak mít užívání pod kontrolou neexistuje a rizika plynoucí z jeho užívání jsou opravdu velká. Mohu zde zmínit například poškození orgánů jako jsou játra, slezina, plíce, změny na mozku, halucinace, deprese, poruchy paměti a koncentrace, toxická psychóza neboli stíha atd...
Na stránkách https://www.drogy-info.cz/ můžete najít odborné publikace týkající se užívání amfetaminu a metamfetaminu, ale je zde také v Mapě pomoci možnost vyhledat odborné adiktologické zařízení v místě Vašeho bydliště, kdybyste například měla zájem si o svém užívání s někým bez obav popovídat.
Buďte na sebe prosím opatrná!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná