Pervitin
Naděje
Dobrý den.syn užívá pervitin asi přes rok,říká že v malých dávkách třeba i týden,je celkem normální,spí, jí,je klidný,trošku víc výřečný.Pak týden jen spí, jí,pije a je nervózní, agresivní.Na základě těchto výpadku, které řešil nemocenskýma,přišel o práci.Nevime si s ním řady,nechce o tom mluvit.Existuji nějaké léky, kterými by šel pervitin nahradit??Je mu 20 let,chceme aby normálně žil bojujeme,ale bez úspěchu

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. Je tomu tak, že léčba existuje. V indikovaných případech se k terapii závislosti na psychostimulanciích používají léky, které fungují jako "substituce", přesněji se hovoří o "farmakologicky asistované léčbě závislosti na pervitinu". Tato léčba "nefunguje" u každého, u některých však má poměrně dobrou odezvu. Konkrétně se jedná o lék methyfenidát, který je na trhu uvedený pod mnoha různými názvy (Ritalin, Concerta ad.). Jde o stimulant příbuzný amfetaminům, který vyvolává slabší účinky. Výhody oproti pervitinu jsou - jak jistě tušíte - mj. v tom, že jde o lék indikovaný a podávaný lékařem specialistou (psychiatr se specializací na léčbu návykových nemocí), který bere v potaz i všechny ostatní biopsychosociospirituální oblasti života pacienta. Původně byl lék předepisován lidem trpícím syndromem ADHD. Mnoho uživatelů pervitinu či jiných stimulačních drog však má (často nediagnostikovaný) syndrom ADHD také, a proto se po užití pervitinu cítí tak dobře. Jinými slovy se pervitinem sebemedikují.
Bohužel takto na dálku nejsme schopni odhadnout, zda je pro Vašeho syna tato léčba vhodná.
Píšete, že si přejete, aby Váš syn fungoval. Věřím, že vaše situace není vůbec jednoduchá. Bylo by vhodné, abyste i vy jako rodiče vyhledali nějakou podporu odborníků a na celou situaci se podívali osobně. Určitě si podporu zasloužíte.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se objednat do Poradny pro rodiče SANANIM, tel. 739 268 527, více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
nebo na https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ najdete kontakt podle svého bydliště.
Stačí takto? Klidně ještě napište.
Přeji hodně sil!
S pozdravem, Nikol Spůrová