Drogy a vztahy v rodině
Nevinná
Dobrý den, žijeme s partnerem taky otcem mých dvou dětí v pronajatém bytě, přítel je zavysli na pervitinu 10.let
Neustale mě obviňuje že si někoho nosím domu, když on právě není doma, nahrává mě co dělám vytváří kamerové záznamu, které mi následně pouští a slyší vzdychani při sexu ale já je tam neslyším pořád mi tvdri že ho podvádím a je to už strašně únavné a depresujici, ať se brání jakkoli.. Pořád tvrdí svoje.. Neustále mě zhazuje myslím mou autoritu, že nic nedělám že jsem špína že se nestará o děti vyhazuje mě z bytu.. Ale to všecko je lež a myslím si že je to z těch drog.. Taky je dost agresivní.. Pořád mi vyhrožuje a občas mě i bezdůvodně napadne fyzicky kvůli maličkosti (na jaký se koukám pořad v televizi) a sebe strašně povysuje.. Už nevím co s ním mám dělat.. Jak pomoci zachránit naší rodinu.. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Nevinná,
moc děkujeme za Váš dotaz. Soužití s někým, kdo užívá návykové látky, nebývá vůbec jednoduché. Mohou se, jako u Vašeho partnera, objevovat paranoidní představy, způsobné právě užíváním drog. Dovedu si představit, jak těžká musí být Vaše pozice, kdy jste nucena se pořád obhajovat, žít v obavách z dalšího nesmyslného útoku atd. Přemýšlím, jak asi Vaši situaci mohou prožívat Vaše děti.
Bohužel změnu v chování u člověka, který drogy aktivně užívá, nelze očekávat. Naopak lze předpokládat, že se situace bude zhoršovat. Z Vašeho dotazu není úplně jasné, zda má Váš partner v plánu s užíváním drog přestat nebo mu tato situace vyhovuje. Pokud by volal po změně, můžete mu doporučit návštěvu nejbližšího kontaktního centra. Tam si může otevřeně promluvit o tom, jak na tom je a hledat společně s odborníky vhodné řešení. Jestliže změnu nechce, myslím, že je na místě uvažovat o tom, jak bezpečné je pro Vás a Vaše děti prostředí, ve kterém žijete a zda by nestálo za to toto prostředí změnit. Velmi bych Vám doporučila vyhledat protidrogové zařízení v místě Vašeho bydliště. Tato zařízení poskytují také poradenství blízkým a příbuzným lidem se závislostí. Myslím, že by mohlo být velmi úlevné mít místo, kde byste se mohla svěřit a řešit v bezpečném prostředí, jak dál. Nejbližší protidrogové zařízení lze najít zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud je pro Vás dobře dostupná Praha, můžete kontaktovat:
Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Žitná 1574/51, Praha 1
Příjem nových klientů je možný bez doporučení pouze po předchozím telefonickém objednání na telefonu 739 268 527 v provozní době.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud byste se cítila opravdu v ohrožení, je na místě vyhledat krizové služby pro rodiče s dětmi. Existují například azylové domy s utajenou adresou, kam se může maminka s dětmi schovat před agresivním partnerem.  Ale také tam dál řešit svojí situaci s pomocí sociálních pracovníků, terapeutů atd. Tyto azylové domy můžete vyhledat například zde: www.azylaky.cz
Držím Vám palce a přeji, ať se daří jen lépe!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná