Lexaurin a alkohol
Kája
Dobrý den, prosím ráno jsem jsi vzala půl tablety Lexaurinu, pak jsem nato zapomněla a na oslave večer vypila 3 panáky vodky. Mohla jsem si nějak poškodit?
Děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Kájo,
díky za Váš dotaz. Bohužel takto na dálku přes internet to nejsme schopni posoudit.
Lexaurin patří do skupiny benzodiazepinů a kombinace s alkoholem je vysoce riziková, při zvýšené konzumaci alkoholu, případně daného léčiva, může dojít k útlumu dýchacích cest a srdeční činnosti. Je tedy dobré se této kombinaci vyhýbat a zbytečně neriskovat.
Píšete, že jste užila půl tablety Lexaurinu ráno a alkohol pila až ve večerních hodinách. Délka a intenzita účinku lexaurinu je různá - většinou 12 až 18 hodin. Tedy se Vám po jednorázovém užítí pravděpodobně nic nestalo. Netuším zda užívátě lexaurin a alkohol pravidelně, tam by byla rizika pro Váš zdravotní stav i jiná. Příště se této kombinaci zkuste vyhnout, je zbytečné riskovat.
Stačí takto?
Pokud byste se potřebovala na cokoliv doptat či doplnit, neváhejte znovu napsat.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová