Okamžitá léčba
Kuba
Dobrý den,
Chtěla bych se zeptat zda existuje šance, pokud se drogově závislý rozhodně pro léčbu od této závislosti, aby byl ihned kamkoliv v ČR přijat na pobytovou léčbu. Zatím jsem se vždycky dozvěděl jen o tom, že jsou například v červeném dvoře čekací doby. Bohužel během čekání si to drogově závislý většinou rozmysli nebo usoudí že pokud to neni hned nikam nenastoupí.
Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
ano, máte pravdu, ne vždy dokážou čekací dobu naši klienti ustát.
Bohužel, situace je taková, že léčebny a terapeutické komunity vedou pořadníky. Někdy se nástup podaří zprostředkovat dříve, někdy je to, bohužel, záležitost i měsíců (například zmíněná léčebna Červený Dvůr, tam jsou čekací doby většinou dlouhé).
Je třeba obvolat léčebny (seznam v databázi zde: www.drogy-info.cz) a zjistit, jak jsou na tom konkrétní detoxifikační jednotky, následně léčba, s kapacitou a nechat se zařadit do pořadníku. Třeba i na více místech, nastoupit tam, kde je volno dříve, ty další zrušit. Leckdy se stává, že někteří do léčby nenastoupí, právě z důvodu čekání a místo se pak uvolní pro další, kteří jsou v pořadníku vedeni.
Chápu, že to není ideální situace...
Netuším, zda se jedná o Vás, či někoho blízkého. Pokud byste s tím potřeboval/a pomoci, lze se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele drog, kde se dá využít pomoc se zprostředkováním léčby a být zatím třeba v ambulantním kontaktu pro udržení motivace.
Pokud nevíte, kde u Vás Káčko je, napište, jaká města máte poblíž, kontakt Vám pošlu.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová