CBD produkty-mohou uškodit?
Katka
Dobrý den, narazila jsem na netu na několik prodejen s produkty obsahující určité látky získané z marihuany. Určitě víte co myslím. Konkrétně na e-shopu CBDsvet.cz dva balíčky, údajně usušených květů (konkrétně typ Skywalker a Lemon haze). Pochopitelně na sáčcích neni uvedeno nic z toho,cona jejich webu, vlastně téměř nic. Už jak jsem odeslala objednavku, došlo mi že jsem se musela zblaznit. Nadchly mě účinky, které jsou na webu popisované a koupila jsem to pro své rodiče jako dárek. Je jím přes 70 let. Maminka téměř celoživotně trpí depresemi,uzkostmi, má problémy se spánkem,je slabá na srdce. Užívá antidepresiva a léky na spaní, ale vím že opravdu min.mnozstvi. Táta prodělal rakovinu prostaty, před cca 20lety. V posledních letech bere jedny antibiotika za druhými kvůli močovým prý he to následek již pokročilým věkem jako následek operace a léčby.
Zkrátka mají opravdu spoustu zdravotnich problémů, ale snaží se být vitální. Když jsem četla účinky těchto produktů,vyla jsem nadšená, že jim dám něco, co je přírodní a třeba trochu pomůže nebo jim bude aspoň chvíli fajn. (jejich soused občas kouří marihuanu a vím, že měli s nim).
Teď mám ale pocit že jsem udělala blbost.Ze jde o podvod
. I jsem o něčem podobném nedávno četla leták (chemické drogy vydávající se např.za koupelové soli, syntetická marihuana aj.) Takže myslím že může jít o něco z této sféry. Mám pravdu nebo by se mohlo jednat o přírodní výtažky a neublíží jim to?
V krabici nebyla faktura, prib.letaky,nic.Na sáčcích je uvedeno Produkt pro technické a laboratorní účely,bla bla. Jistě víte o čem píši.
Prosím o odpověď a předem děkuji.
Vážím si Vaší činnosti, přeji všem hodně štěstí a zdraví.
K.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Katko,
děkujeme z Váš dotaz. Již je obecně známé, že THC a CDB obsažené v konopí má pozitivní vliv na mnoho zdravotních problémů. Bohužel takto na dálku nejsme schopni jejich zdravotní situaci posoudit ani odhadnout, zda je pro ně něco takového vhodné. Na vašem místě bych byla opatrná a rodičům takto nepomáhala. Naopak byste jejich stav mohla ještě zkomplikovat. Pouze lékař zná jejich aktuální zdravotní stav nejlépe.V tomto případě doporučuji konzultaci s odborníkem a především s vašimi rodiči, jestli o takovou pomoc vůbec stojí.
Stejně tak jako vy ani my netušíme, co jste opravdu na internetu koupila. Pokud si nejste jistá, doporučuji si za to vzít zodpovědnost, váš nákup obětovat a raději zlikvidovat. Je lepší vyhodit pár korun než komplikovat celou situaci. Stává se, že i my občas někde v životě naletíme. Buďte tedy klidná. V ČR jsou běžně dostupné CBD oleje, kapky i v kamenných obchodech nebo lékárnách, kde je uvedeno přesné složení a jsou také certifikované. Pokud byste je chtěla jakkoliv použít, nezapomeňte na konzultaci s lékařem.
Co se týče kratomu, na jeho užívání bych byla ještě opatrnější. Kratom je svým účinkem velmi podobný opioidům a vyvolává posléze podobné závislostní onemocnění jako např. heroin. V poslední době máme čím dál více klientů, kteří mají potíže způsobené užíváním kratomu a z mého pohledu je rozhodně lepší se tomuto vyhnout.
To, že se Vám aktuálně v životě dějí věci, které popisujete v dotazu může být zpráva pro Vás, abyste k sobě byla pozorná a zaměřila se na příčiny Vaší nepohody. Vhodnější než užívání kratomu a nakupování neznámých látek na internetu může být vyhledání nějaké terapeutické podpory nebo přátel. Zaměřte svou pozornost také na aktivity, které Vás těší, relaxaci, spánkovou a celkovou duševní hygienu. Co vy na to?
Pokud byste cokoliv potřebovala neváhejte znovu napsat.
Jsme tu pro Vás!
Přeji pěkný den a buďte na sebe opatrná!
Za drogovou poradnu,
Nikol Spůrová