Stará krev
Flexa
Dobrý den, je mi trapně ale nedávno jsem měla velký absťák a našla sem starej napal po přítelovi. Byla jsem tak v koncích že sem si to dala. Teď mám strach,že sem si něco přivodila. Co se mohlo stát a co dělat...

Odpověděl: Nikol Spůrová
Flexa, zdravím Vás,
díky za důvěru a Váš dotaz. Chápu Vaše obavy a znepokojení, jsou na místě. Co Vás možná částečně uklidní, že většina bakterií a virů krví přenosných nemocí, které se častěji vyskytují u injekčních uživatelů drog a přenáší se sdílením injekčních stříkaček, jehel a dalších aplikačních parafernálií, přežívají ve vnějším prostředí v horizontu minut. Tím však nesnižuji závažnost situace.
Hovořím zejména o HIV a hepatitidě B, C. Je nutné vzít v úvahu inkubační dobu nemocí, která se pohybuje cca v horizontu 3 měsíců od nákazy. V praxi to znamená, že pokud jste se nenakazila již dříve, testy to dříve než za 3 měsíce neodhalí.
Asi nejideálnější cestou, co můžete udělat, je nechat se otestovat hned a za 3 měsíce od této situace se otestovat znovu.
Existuje mnoho možností, jak a kde se otestovat. Víte kam zajít? Můžete zajít k lékaři, který Vám vystaví žádanku nebo zajít třeba do kontaktního centra pro uživatele drog, kde dělají orientační testy na infekční choroby.
V Praze můžete zajít do Kontaktního centra SANANIM, z. ú.
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Pondělí 13 - 20
Úterý 9 - 20
Středa 13 - 20
Čtvrtek 9 - 20
Pátek 9 - 20
Víkendy a svátky 13 - 20
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
Pokud jste odjinud, stačí napsat větší město v dosahu, a zašlu Vám vhodné kontakty, kde se můžete nechat otestovat.
Držím palce, aby vše bylo v pořádku.
S pozdravem.
Nikol Spůrová