Syndrom karpálního tunelu a THC
AhojJakSeMas
Dobrý den. Už asi půl roku trpím syndromem karpálního tunelu, ale bolest se zhoršuje. Na operaci nechci z osobních důvodů. Zkouším vše možné, masti, prášky, zábaly....nic.
Zkusila jsem kouřit marihuanu a ta bolest potlačila na tu dobu, ale chci se zeptat, nemůžu to tou marihuanou zhoršovat? Nebo naopak zlepšovat? Ty chvíle, kdy to nebolí jsou super, ale nechci si to dobrovolně zhoršovat.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, AhojJakSeMas,
děkujeme z Váš dotaz. Již je obecně známé, že THC a CDB obsažené v konopí má pozitivní vliv na léčbu bolesti a zánětů. Na vašem místě bych však byla opatrná a svůj stav a léčbu konzultovala vždy s ošetřujícím lékařem. Pouze lékař zná Váš aktuální zdravotní stav nejlépe. Bohužel takto na dálku nejsme schopni Vaší zdravotní situaci vyřešit ani odhadnout, co je pro vaši léčbu vhodné.
Ptáte se na rizika spojená s kouřením marihuany a zajímá Vás zda to může Váš stav zhoršovat. THC, které obsahuje konopí je psychoaktivní, tedy by mohlo i negativně ovlivnit vaší psychiku, také má závislostní potenciál, ale i jiná rizika. Jedním je i to, že nákup a držení konopí není v ČR legální a mohla byste se tak dostat do konfliktu se zákonem. Další rizika přináší i způsob užití. Píšete, že marihuanu kouříte. Kouření může poškodit funkce dýchacího systému.
Vhodnějším a bezpečnějším řešením může být např. lokální užívání CBD oleje, jehož nákup i užívání je legální. CBD také není psychoaktivní. Nicméně i v tomto případě doporučuji konzultaci s odborníkem.
Stačí takto?
Pokud se potřebujete na cokoliv doptat, neváhejte znovu napsat.
Přeji, aby byl Váš zdravotní stav, co nejdříve v pořádku!
S pozdravem,
Nikol Spůrová