Léčba Suboxonem - kde, jak?
FuckPutin
Zdravím,
chtěl bych se zeptat kde v Praze je možné získat (legálně) recept na Suboxone. Na opiátech jsem již pár let, přičemž poslední půl rok a kousek jsem bral heroin nitrožilně většinou 2x denně. Nyní asi měsíc nazpátek jsem od známého dostal Suboxone a naprosto mě překvapilo jak normálně na tom dokážu fungovat a vůbec nemám chutě na heroin ani na to si to píchat, tak jsem si ho od něj začal kupovat.
Bohužel teď když jsem si chtěl objednat další nákup mi oznámil že momentálně nemá, že se nemůže dovolat doktorovi, přičemž jsem si uvědomil, proč to vlastně kupuju takhle za draho nelegálně od něj, když bych si také mohl někam zajít pro recepty legálně.
Jenže teď je otázka kam - vůbec nevím. Zkoušel jsem hledat na internetu, jenomže vyhledávání čehokoliv v češtině je naprosto tragické a moc užitečných/relevantních věcí jsem nenašel. Prý ho může předepsat i normálně obvoďák/praktik? Znamená to, že když si zajdu za obvoďačkou a řeknu že jsem závislý na opiátech a chci se substitučně léčit, tak mi ho předepíše? Posledně když jsem nějakému doktorovi řekl o své závislosti, tak první co tak mě chtěl hned poslat do Bohnic a dál už se mnou nijak nezabývat.
Kde bych si tedy o Suboxone mohl zažádat? Máte nějaký seznam lékařů kteří ho předepisují, nebo něco podobného? Jak by to celé probíhalo a jak rychle bych ho mohl dostat? Mám na něj vůbec nárok - nejsou tam nějaké podmínky, že třeba musim brát aspoň 10 let, nebo tak něco?
Děkuji za odpověď a přeji hezký den!
Svobodu Ukrajině!

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, FuckPutin,
děkujeme za Váš dotaz. Je skvělé, že jste se rozhodl pro legální a bezpečnější formu užívání opiátů.
Substituční léčba v Praze je určitě možná.
Kontakty na některé substituční programy naleznete zde:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=12&r=2#result
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=9&st=&r=2&d=&c=#result
Je potřeba trochu trpělivosti a oslovit jednotlivé programy zvlášť. Každý z programů má trochu jiné podmínky k nástupu i průběh léčby. Ve většině programů je veden pořadník pro zájemce u substituční léčbu a délka možného přijetí je také odlišná.
Pokud byste chtěl více podrobných informací o fungování substitučních programů, je možné přijít na skupinu pro zájemce o substituční léčbu do CADAS SANANIM, z. ú.
každý čtvrtek od 13hod., bez objednání
Žitná 51
110 00 Praha 1
Tel.: 603 831 815
mail: cadas@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Je pravda, že Suboxone může předepisovat i praktický lékař, který má povolení předepisovat opiátové recepty. Bývá to však složité. Tito lékaři v převážné většině případů nemají specializaci na léčbu závislosti ani s její léčbou zkušenosti.
Více informací, kdo předepisuje Suboxone Vám také může poskytnout vaše zdravotní pojišťovna.
Stačí takto?
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová