abstinenční příznaky
Jk
Začala jsem s prášky, marihuanou a alkoholem. Posledních 7 měsíců jsem denně užívala Xanax a Neurol ve velkém množství. Od té doby mám si příjdu, jako bych ani neexistovala a mám obrovské výpadky paměti. Téměř nic si napamatuji. V úterý jsem zašla do extrému. Vzala jsem si 9mg Neurolu. To byla poslední věc, na kterou si z toho dne vzpomínám. Druhý den jsem se vzbudila a nepamatovala jsem si absolutně nic. Byl u toho kamarád, který mi řekl, že jsem měla Neurolu mnohem víc. Prý jsem se dostala k (možná i přes) 20mg. Po tomhle jsem si řekla, že už ani prášek. Myslíte, že se u mě projeví abstinenční příznaky? Popřípadě jaké?
Musím přestat. Takhle se nedá žít, v takové mlze bez vzpomínek. Opravdu chci žít normálně. Ale s tím, jak se věci mají, mi to nepříjde snad ani jako reálná možnost. Opravdu se bojím, že už nikdy nebude nic jako dřív. Občas přemýšlím, jestli má cenu tu ještě vůbec být.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Jk, zdravím Vás,
je obdivuhodné, že jste tuto nepříjemnou zkušenost vůbec přežila a je fajn, že Vás přivedla k prvnímu kroku něco udělat. Píšete, že už ani prášek. V tomto bych na vašem místě byla velmi opatrná. Rozhodně nedoporučujeme pokoušet se o detoxifikaci a vysazení léku bez konzultace s lékařem. Vysazování benzodiazepinů nesmí být prudké a náhlé, musí probíhat velmi pozvolna.
V případě dlouhodobého užívání vyšších dávek benzodiazepinů může během jejich vysazení dojít ke komplikacím, jako je výskyt komplikovaných křečových stavů. Ty se projevují stejnými záchvaty jako křečové stavy u epilepsie a odvykací syndrom může přejít až do deliria. Odvykací syndrom může v extremním případě vést až k úmrtí. Podobné je to i s vysazením alkoholu.
Bylo by vhodné začít spolupracovat s psychiatrem s odborností na návykové nemoci a s ním nastavit vhodné schéma ke snižování. Je potřeba k tomu přistupovat trpělivě a opatrně, někdy je třeba se vráti i o krok zpět. Píšete, že máte obavy a věci ve vašem životě nejsou na svém ideálním místě. Určitě to není důvod vše vzdát a zabalit. Někdy je potřeba využít odborné pomoci a podpory. Určitě to není žádnou ostudou. Všichni se někdy v životě ocitneme v krizové situaci. Můžete začít spolupracovat s jakoukoliv adiktologickou službou, kde Vám poskytnou kromě poradenství také psychoterapeutickou podporu.
Víte, kam se u vás obrátit? Stačí napsat větší město, odkud jste, a zašlu Vám vhodné kontaty.
Napiště, i kdybyste se potřebovala na cokoliv doptat nebo doplnit.
Přeji hodně sil!
S pozdravem,
Nikol Spůrová