Párová komunita
Seance
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli existuje léčebna nebo komunita, kam bych mohl nastoupit spolu se svou manželkou. Je vůbec něco takového v Čr nebo musíme každý zvlášť a jinam. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodnout se léčit - je fajn, ale co se týče vstupu párů do certifikovaných komunit, je problém.
Nevím o žádné komunitě, která by pár přijala. Udržování partnerských vztahů během léčby se považuje za kontraproduktivní, v podstatě je i toto jedním ze základních vnitřních pravidel komunit. Obávám se, že Vás společně do komunity nevezmou.
Co se týče závislostních pavilonů, které bývají součástí psychiatrických léčeben, tam ve většině případů, dělí pavilóny na mužské a ženské např. https://bohnice.cz/.
V Červeném Dvoře jsou muži i ženy v jedné léčebně, ale na jiných odděleních, můžete se mrknout na více info, zde: https://cervenydvur.cz/
Nicméně, byste své rozhodnutí ,,léčit se" neměli vzdávat. Myslím, že by bylo rozumné, abyste navštívili Kontaktní centrum pro uživatele drog a tam v osobním kontaktu probrali s pracovníkem Káčka možnosti, které byste mohli využít. I třeba odděleně.
Netuším, kde žijete, tudíž neumím posoudit do jaké míry je u Vás pokryta síť drogových služeb. Kontaktní centra pro uživatele drog, kde byste se mohli o možnostech informovat a kde by Vám případně pomohli detox a léčbu zprostředkovat bývají skoro ve všech větších městech. Poradenské služby můžete využít zcela anonymně, nezávazně a jsou bezplatné. Jednoduše, vstupem se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a poté se svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv.
Můžete se podívat do databáze kontaktů zde www.drogy-info.cz =  rubrice Mapa pomoci zadat kraj, město, Kontaktní centrum. Nebo můžete napsat znovu, uvést města, která jsou Vám dobře dostupná. My Vám kontakt na K-centrum poskytneme. Obávám se, že v tuto chvíli nic více asi nevymyslíme.
Pokud Vás ještě něco napadne, budete se potřebovat doptat, tak ještě napište.
Zatím se mějte hezky.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová