Amoksiklav a extáze?
Juj
Dobrý den,
dnes dne 22.2.2022 mi byly předepsány (začnu je i dnes užívat) antibiotika Amoksiklav 1g (užívání 7 dní po 12hod)na přeléční problémů po extrakci zubu osmičky. Jsem naprosto zdravá a oprace proběhla už před 2 měsícema, jen jsem hned po operaci dostala zánět a furt mě to lehce pobolívá, takže doktor předepsal atb pro jistotu ještě jednou.
Jenomže jak na potvoru mám v pátek (25.2.) naplánovanou party na kterou se už delší dobu těším a chtěla bych užít tabletku extáze. Jsou zde nějaké závažné rizika kdybych užila tyto atb a ext? Podotýkám že se cítím naprosto zdravá a kromě přeléčení po extrakci mi nic není.
Děkuji za odpověď!

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Juj,
děkujeme za Váš dotaz a za otevřenost.
Kombinaci antibiotik s Ext Vám opravdu nemůžeme doporučit. Vaše tělo bojuje, zdá se, s vleklým zánětem.  Antibiotika znamenají pro organismus také jistou zátěž, může být oslabený a naložit mu ještě užitím Ext by mohlo mít nepříjemné následky (riziko dehydratace, celkového kolapsu, nepřiměřená zátěž pro orgány jako jsou například játra atd.). Naopak bych Vám doporučila dát si po ukončení léčby atb ještě nějakou chvíli (pár týdnů) klid od všech návykových látek, aby se Vaše tělo stihlo navrátit k normálu a v budoucnu Vás nečekaně nepotrápilo.
Buďte na sebe prosím opatrná!
Za Drogovou poradnu Vás zdraví
Andula Novotná