Perník
Jacky
Dobrý den, prosím o radu. Mám dceru 32 let. Myslím,že pervitin bere sporadicky od střední školy. Vidím devastaci jejího fyzična a psychiky/ změna nálad,spavost,apatie,agresivita, zarudlé nosní dírky,po aplikované droze.... Slibuje přestat,ale pořád nacházím tzv.psanička ,se zbytkovým bílým,hořkým práškem. Jsem nešťastná,praktika o tom informovat nechci,psychiatr mi radí vyhodit jí z bytu. Dle mě to není řešení, tím spíš se semkne s dalšími drogově závislými.Puká mi srdce, nevím,co s ní. Mám obavy o její zdraví,psychiku...Co dělat,jak ji ten hnus zprotivit,? Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Jacky, zdravím Vás,
díky za důvěru. Mám pocit, že už jste nám psala, že jsem před časem odpovídal na Váš obdobný dotaz. Odpusťe a opravte mě prosím, jestli se pletu.
Přikládám tedy kopii mé předchozí odpovědi. Píšete znova, předpokládám tedy, že jste nepodnikla námi doporučené kroky, jestli je to tak, apeluji na Vás, udělejte to bez otálení nyní.
Chápu Vaše trápení v tak náročné situaci, dobře, že píšete. Než začnete cokoli dalšího podnikat, včetně informování lékařky, doporučuji Vám zavolat a domluvit si termín osobní schůzky se zkušenými pracovníky osvědčené organizace Podané ruce, která kromě jiného poskytuje odbornou podporu a pomoc, poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek:
Terapeutické centrum ve Zlínském kraji
Ambulantní program společnosti Podané ruce
Třída Tomáše Bati 202
763 02 Zlín-Louky
Telefon: +420 775 426 989
E-mail: terapie.zk@podaneruce.cz
Skype: Terapeutické centrum ve Zlínském kraji
Facebook: Terapeutické centrum ve Zlínském kraji
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticke-centrum-ve-zlinskem-kraji/
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí, jak ji řešit, jak s dcerou komunikovat, jaká pravidla v kontaktu nastavit a jak je držet, jaké další konkrétní užitečné kroky můžete pro sebe i dceru podniknout, také jakých chyb se rozhodně vyvarovat. Dozvíte se, jak se lze pokusit podpořit motivaci dcery k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě. Asi už víte, že bez motivace dcery a jejích aktivit směrem k uzdravení, se můžete Vy i zbytek světa rozkrájet na kousíčky, ale platné to nebude.
Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může pomoci jinému, v souvislosti s dcerou, která užívá drogy, to platí dvojnásob, proto tím kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc především, jste z mého pohledu Vy.
Můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese blízký čas. Kontakt neodkládejte...
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce Vám i dceři!
Amrit Sen