Letiště - marihuana
Honza24
Zdravím. Chtěl jsem se zeptat, jak to je s kontrolou na přítomnost marihuany v těle na letišti. Slyšel jsem o tom, že probíhají namátkové kontroly, konkrétně stěry z kůže. Mohl bych mít u letištní kontroly problémy, kdybych například den před odletem užil marihuanu?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Honzo24,
děkujeme za Váš dotaz! Na letišti dle dohledaných informacích provádějí namátkové testy vytipovaným podezřelým  osobám, testy se opravdu provádějí stěrem z těla (převážně rukou), ale jsou cíleny čistě na odhalení nelegálního převozu drog či výbušnin. Stěry z rukou zjišťují stopové prvky drog na rukou, následně je pak testovaná osoba podrobena hloubkové kontrole.
Testy tedy nejsou cíleny na zjištění toho, zda dotyčný užil či užívá návykové látky. Užívání marihuany také není v České republice zákonem ani jiným nařízením zakázáno, nesmíte ji však pěstovat a distribuovat či mít u sebe větší než malé množství. Do toho, zda jste před odletem marihuanu užil, tedy kontrole nic není. Věřím, že nemáte v úmyslu marihuanu převážet...v tom případě Vám tedy opravdu nic nehrozí :-)
Přeji klidnou cestu!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná