Nevím si rady
Oldřich
Dobrý den. Po rozvodu jsem dostal syna do péče. Nebylo to lehké syn začal na základní škole brát Marihuanu, problémy s dystrybuci a následně soud.Jen začal s pervityn Em a řeknu vám že ty jeho stavy jsou hrozné, schyzofrenii vidí věci které nejsou. Přišel o dvě práce. Každý mi nadává že ho mám vyhodit s bytu, jen já to nedokážu. Synovi je 21 l a bere asi 5 let pervitin. Prosím o radu co dělat. Na léčení byl po prvním dnu podepsal reverz, stim že mně prosil že brát už nebude, pravda to však nebyla. Moc se trápím. Děkuji když mi poradíte.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
neměl jste to se synem jednoduché. Chápu, že je velmi těžké své dítě vyhodit z bytu, jen si říkám, že pocity viny, které vás mohou trápit, vám můžou velmi komplikovat rozhodování.
Pokuste si se synem domluvit jasná pravidla, za jakých u vás může bydlet - finanční příspěvek na nájem a jídlo, pomoc s domácími pracemi (nádobí, úklid, prádlo,...)
Když to nebude zvládat, chtějte po něm léčbu ze závislosti. Jinak se bude muset odstěhovat. Sám syn si může rozhodnout, kterou cestou se vydá. Není to o tom, že vy ho vyhodíte z bytu. Navíc je dospělý, a to je doba, kdy by měl převzít odpovědnost za svůj život a ne si užívat dětské bezstarostnosti na váš úkor.
Obávám se, že jinak to nepůjde, jeho abstinence nedosáhnete, protože pokud po něm nic nechcete a bojíte se, že odejde, nemá důvod něco měnit, a navíc ho nepřímo v jeho životním stylu podporujete.
Vám bych doporučila oslovit adiktologické zařízení, které pracuje s blízkými osobami, abyste měl podporu v tomto nelehkém období.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se objednat do Poradny pro rodiče SANANIM, tel. 284 824 234 nebo 739 268 527, více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
Nebo na www.drogy-info.cz najdete podle svého bydliště kontakt.
Přeji hodně štěstí, Dana Pěčová