Antidepresiva a pervitin
Mr. Trash
Dobrý den,
Chci se nechat informovat, jsem závislý na pervitinu marihuaně. Poslední dobou jsem si všiml, že jsem při delší jízdě paranoidní. Zažil jsem 2 extrémně vyhrocene situace, které mi rozjely úzkosti a deprese(to jest 1 konkrétní situace) a druhá byla po bongu, kdy jsem dostal schyzu, které jsem uvěřil a bylo to nepříjemné, člověk který semnou trávil čas na byte mi že schyzy nepomohl, ba naopak se mi vysmal a schyzy jela na plné obrátky. Potom, co jsem být opustil jsem dorazil domů a byl jsem absolutně vyčerpaný. Tyto 2 situace se stali zhruba s odstupem pár dní.
Už jsem si prosel komunitou i PLkem a nejsem žádný zelenáč v téhle branži, a je mi jasné, že když jsem začal zase brát takřka na denní bázi, málo spat a strava taky nic moc, tak je tělo slabý a ty Déčka(dojezd) jsou občas drsný. Rozpady psychiky si s sebou nesu z dřívějška včetně poruch spánku, které při abstinenční zmizeli. Psychiatr mi na to kdysi nasadil Quenťáky 25tky a spal jsem jako miminko, nicméně po léčbě již opět 2 a pul roku fetuju a hulim, ale uz to Psychicky nedavam. Trávu už hulim jen minimalne(přisuzuji ji největší podíl viny) a perník snupu kazdej den, i několikrát. Do léčby už určitě nejdu, protože si myslím, že kdo chce přestat, tak přestane a neni potreba žít několik měsíců v akvarku. To jsem si zkusil a upřímně mi to bylo k ničemu. Tak to jen na vyjasnění toho, jak to mám teď.
Lékař mi nasadil cipralex, kvuli nízké hladině serotoninu, užívám jej denně každé ráno a na spaní mám zase Quenťáky. Na ataky mám prothazin a mam doma i neurol 0.5. Prosím vás pěkně, vzhledem k tomu, že všechna ta antidepresiva jsou tlumící léky, včetně tech benzaku(neurol) tak je mi jasný, že jsou to 2 rozdilnesvety(benzak vs perník). Trošku se bojim abych neskončil nekde s infarktem a nebo si nenávratně nepoškodil srdce. Jak velké riziko zde je? Vím, že to neni ok ani alright, ale ja nepřestanu brát a léky potřebuj. Fetuju 10 let a hulim 15.. Uz jsem na tom zase tak že bez peří, mě nic nebaví a nedokážu skoro vůbec zvládat stres(proto fetuju) a na poruchy mám prášky. Posral jsem si život, vim o tom,ale nechci aby si pro mě přišla zubata...
Prosím informujte me.. Sice jsem fetak, ale nejsem dement a mam si pořád ještě vcelku rád. Vedu normální život, mam práci, zenu, byť, auto atd... Dokonce i řidičské oprávnění :D.
Nechci se zabít, ale z tohohle kruhu asi nikdy nevystoupim..

Odpověděl: Nikol Spůrová
Mr. Trash, zdravím Vás,
děkujeme za Váš dotaz. Uvádíte, že máte za poslední období zkušenosti s paranoidními stavy, úzkostí a depresí. K tomu užíváte pervitin, THC a také psychiatrickou medikaci včetně benzodiazepinů. To je opravdu velká kombinace, která má mnoho rizik. Sám popisujete, že rizika spojená s užíváním drog a životním stylem znáte, nebudu je tedy podrobněji vypisovat. Stačí si tedy dát veškeré informace dohromady. Ptáte se, jak je velké je riziko vzniku infarktu či poškození srdce. Rizika jsou vždy v jistém smyslu i pro relativně zdravé jedince, kteří drogy neužívají. Jak velké riziko je konktrétně pro Vás nedokážu odhadnout. Rizikovými faktory pro vznik infarktu srdce nejsou pouze drogy a jejich užívání, ale také celkový životní styl, další onemocnění jako např. cukrovka, zvýšená hladina cholesterolu, vysoký krevní tlak, ale i dědičné předpoklady. Užíváním pervitinu i jiných látek se riziko mnohonásobně zvyšuje.
Nezapomeňte, že krom toho jsou zde i jiná rizika, jako selhání dalších životně důležitých orgánů či rozvoj duševních onemocnění.
Chápu, že nejste aktuálně přesvědčen o tom, že s užíváním drog přestanete. Píšete, že Vám i v mnohém pomáhají. To je naprosto srozumitelné a pochopitelné. Možná by bylo vhodné i přesto začít spolupracovat s nějakou ambulantní adiktologickou službou. Vaším cílem nemusí být za každou cenu přestat s užíváním, ale můžete s kolegy společně mapovat Vaše postoje k užívání drog a motivace. Můžete se informovat, zda existuje nějaká bezpečnější varianta užívání, abyste se pokud možno udržel, co nejdéle v kondici. Zmínil jste, že Vás bez drog nic v životě netěší. Mnoho programů s klienty také tráví volný čas a hledají společně nějaké aktivity, které by Vás mohli bavit, či Vás dříve bavili a jen jste je na nějakou dobu odložil. Není nad osobní podporu. Co vy na to? Jak Vám to zní?
Kdybyste chtěl poskytnout nějaké kontakty na vhodné služby, napište odkud jste, a zašlu Vám je. Napište, i kdybyste se chtěl na cokoliv doptat nebo doplnit.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová