kratom
Tom
dobrý den, jsem uživatel kratomu a chtěl bych s ním přestat ale bojim se že to nebudu na detoxu zvládat v práci(manualní práce, sváření) tak jestli neni něco co by mi trochu zmírnilo detox stav.
Potom jsem se ještě chtěl zeptat, pujdu na vstupní prohlídku kvůli práci k doktorce který ponesu moč, nevíte jestli tam ten kratom zjistí? a pokud ano může z toho být nějaký problém? díky

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Tome,
díky za dotaz. Omlouváme se, někdy se nám tu sejde více dotazů a nejsme schopni reagovat pohotově.
Na Vás dotaz jsem již odpověděla v předchozím dotazu od Vás.
Přikládám Vám zde kopii odpovědi:
Tomáši, zdravím Vás,
díky za dotaz. Je skvělé, že jste se rozhodl užívání kratomu zastavit. Bohužel Vám nelze poskytnout univerzální radu, jak odvykání zvládnout.
Bylo by vhodné, abyste kontaktoval některého z psychiatrů s odborností na návykové nemoci nebo některou z adiktologických ambulancí, kde můžete vše v klidu probrat.
V praxi se čím dál více setkáváme s lidmi, kteří mají při vysazení podobné odvykací stavy jako např. u heroinu. Často se spustí i nepříjemné psychické obtíže.
Sám píšete, že máte obavy právě z odvykacího stavu. Je vhodné vysazovat spíše postupně po malých dávkách, aby byl odvykací stav, co nejmírnější či vůbec nenastal. Možná bude potřeba nasadit i nějaká krátkodobá medikace na zklidnění např. úzkostných stavů.
V ambulanci Vám můžou pomoci se zorientovat v tom, co se aktuálně děje. Společně s kolegy můžete hledat vhodné strategie ke zvládání Vašich obtíží a chutí. Většina kolegů má psychoterapeutický výcvik, tedy Vám mohou poskytnout i psychoterapeutickou podporu. Variantou by byl i pobyt na detoxifikačním oddělení. Jak Vám to zní? Je to pro Vás přijatelná cesta?
Co se týká vstupní pracovní prohlídky, toxikologické vyšetření nebývá její základní součástí.
Kratom zatím není na běžných orientačních toxikologických testech detekovatelný. K tomu je potřeba speciální toxikologické vyšetření, které nebývá levnou záležitostí.
Držím Vám moc palce v odvykání a přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová