abstinence a testy
Tomáš
Zdravím, jsem uživatelem kratomu už něco málo přes rok, jim ho pravidelně a už se na něj chci vykašlat ale bojim se abstinenčních příznaků, teda spíš, že bych to nezvládal v práci. Je něco čím bych je trochu zredukoval?
a druhá otázka, za pár dní půjdu k doktorce na vstupní prohlídku do práce a bude dělat taky testy přes moč. Nevíte zda jde o ten rychlotest nebo ten laboratorní? popř. mohl bych z toho mít nějaký problém kdyby mi zjistili v moči kratom? díky

Odpověděl: Nikol Spůrová
Tomáši, zdravím Vás,
díky za dotaz. Je skvělé, že jste se rozhodl užívání kratomu zastavit. Bohužel Vám nelze poskytnout univerzální radu, jak odvykání zvládnout.
Bylo by vhodné, abyste kontaktoval některého z psychiatrů s odborností na návykové nemoci nebo některou z adiktologických ambulancí, kde můžete vše v klidu probrat.
V praxi se čím dál více setkáváme s lidmi, kteří mají při vysazení podobné odvykací stavy jako např. u heroinu. Často se spustí i nepříjemné psychické obtíže.
Sám píšete, že máte obavy právě z odvykacího stavu. Je vhodné vysazovat spíše postupně po malých dávkách, aby byl odvykací stav, co nejmírnější či vůbec nenastal. Možná bude potřeba nasadit i nějaká krátkodobá medikace na zklidnění např. úzkostných stavů.
V ambulanci Vám můžou pomoci se zorientovat v tom, co se aktuálně děje. Společně s kolegy můžete hledat vhodné strategie ke zvládání Vašich obtíží a chutí. Většina kolegů má psychoterapeutický výcvik, tedy Vám mohou poskytnout i psychoterapeutickou podporu. Variantou by byl i pobyt na detoxifikačním oddělení. Jak Vám to zní? Je to pro Vás přijatelná cesta?
Co se týká vstupní pracovní prohlídky, toxikologické vyšetření nebývá její základní součástí.
Kratom zatím není na běžných orientačních toxikologických testech detekovatelný. K tomu je potřeba speciální toxikologické vyšetření, které nebývá levnou záležitostí.
Stačí Vám to takto? Kdybyste se potřeboval na cokoliv doptat, napište.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová