Prosím o upřímnou radu
Josef
Dobrý den, seznámil jsem se s mladou dvacetiletou dívkou, která užívá pravidelně nitrožilně pervitin a Subuxone. Dívka pochází z dětského domova a po jeho opuštění žije na ulici. Můj problém se týká toho, že se máme rádi a je zde možnost bližšího, vážnějšího vztahu. Zatím mezi námi nedošlo k ničemu mimo opakovaný polibek na tvář z mé strany. Dívka trpí chronickou žloutenkou typu C. O jiných nemocech mimo zanedbávání hygieny a lehčích kožních oděrek v obličeji nevím. Má tento vztah reálnou budoucnost? Ptám se především z důvodu možného přenosu infekčních nemocí během pohlavního styku a celková rizikovost z její strany. Dívce bych chtěl pomoci, zlepšit její životní situaci a v budoucnu nasměrovat k léčbě. Také uvažuji o společném bydlení. Jedná se o lokalitu Praha. Děkuji za odpověď. Josef

Odpověděl: Amrit Sen
Josefe, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, možná to bude znít krutě, ale vztah, který popisujete, z mého pohledu budoucnost nemá, pokud Vás netěší se trápit ve vztahu, kde budou na prvním místě zájmu a důležitosti drogy a někde hluboko pod nimi možná Vy, být součastí příběhu kdy se člověk, kterého máte rád, jen propadá do hlubších temnot.
Myslím, že nejlepší pro Vás oba bude, když se rozloučíte, můžete slečně říci, že budete rád, když se půjde léčit. Jinak ji v tuto chvíli v tomto směru účinněji motivovat s největší pravděpodobností nedokážete, to je nejvíc, co pro ni i pro sebe v tuto chvíli i v delším časovém horizontu můžete užitečného udělat.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-(buprenorfin).html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Stačí takto?
Přeji Vám i kamarádce vše dobré,
buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.