Přítel bere pervitin
Žádná
Dobrý den přítel bere pervitin už delší dobu. Poslední dobou se mnou tráví čas volá mi a píše vždy jenom když užije pervitin. Dva dny říká že mě miluje kupuje mi dárky na zájem o sex i další aktivity. Pak dlouho spí třeba jeden až dva dny a pak další dva až tři dny si mě buď nevšímá když jsme spolu nebo častěji odjede domu a neozývá se dokud zase neužije pervitin a zase se chová zamilovaně. Chtěla bych vědět jestli mě má opravdu rád, když to říká jen když si vezme pervitin. Taky se už třikrát stalo že byl agresivní a někoho zbil, jednou začal křičet na mě, ale neuhodil mě. To vše v poslední době. Problém je že se to stalo kvůli věcem které neodpovídali reakci. Ti dva lidé co uhodil byli jeho kamarádi a stalo se to jednou když ho vzbudil ten kamarád a jednou když si od něj vzal bez dovolení cigaretu, můj přítel je surové napadl a nedbal vůbec následků jaké to mohlo mít, potřetí byl sprostý ke mně jen z důvodu že mi spadla na zem lžička. Bylo to zcela paranoidní. On se to nepamatuje. Nikdy jindy se takhle neprojevuje ani nekřičí na mě ani na jiné lidi. Prosím ještě o názor, hlavně na to že se vídáme jen když má v sobě pervitin a jinak vůbec a proč to on takhle chce, jestli je jiné dny jen unavený nebo to je záměr a taky jak s ním probrat vážné věci a náš vztah, jestli když má pervitin tak to má vůbec smysl s ním mluvit o něčem a jestli to co říká může myslet vážně (jestli si to pamatuje i potom). Taky me zajímá jak se vyvarovat nějakému napadení na co si dat pozor když se s nim stykam když má v těle pervitin. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Chápu Vaši náročnou situaci i obavy, které jsou zcela na místě. Zda, a na kolik Vás má partner rád, netuším. Na to, zda jsou pro něj důležitější drogy, nebo Vy, se ho můžete zeptat, ale předpokládám, že důležitější bude Váš instinkt.
Znamená to, že pokud se přítel drog nevzdá, otázkou je, jestli by to, i kdyby chtěl, bez pomoci dokázal, čeká Vás krutý život, kdy problémy, potíže a konflikty a Vaše neštěstí budou jen narůstat, přibývat a prohlubovat se.
Internetové poradenství má své limity, proto Vám doporučuji, než začnete cokoli dalšího podnikat, kontaktovat odbornou podporu, pomoc a probrat situci osobně.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby blízkým lidí, kteří užívají návykové látky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci poradí, jak ji řešit, doporučí Vám konkrétní kroky, které můžete pro sebe i přítele podniknout, jak se ochránit a jak se lze pokusit podpořit motivaci přítele k pozitivním změnám a kontaktu s odborníky.
Má li se něco změnit, záleží především na příteli, bez jeho touhy po změně, vytrvalosti a poctivého úsilí se nezmění nic. Otázkou je, nakolik a jestli vůbec a kterého z možných příběhů Vám bude stát za to, být jeho součástí..
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, zavolejte a objednejte se do naší specializované poradny:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Nervozita, výkyvy nálad, někdy agresivita, k dlouhodobějšímu užívání pervitinu patří, především v době, kdy pervitin z organizmu "odchází", při takzvaných "dojezdech", nebo poté, v souvislosti s únavou, vyčerpáním a psychickým "absťákem".
Z mého pohledu v tomto čase potřebujete podporu a pomoc především Vy, nejspíš se trápíte daleko více, než Váš přítel, který pokud má, co potřebuje, je vlastně v "ažůru". Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i příteli vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.