Závislý manžel
EvaaAxxxxxxx
Dobrý den, můj manžel mel již v minulem manželství problém s alkoholem a travou. Po rozvodu se sbavil zavislosti s tim,ze byl v manželství nestastny a ze nemeli deti. Pro me udelal vse stale abstinoval. Otehotnela jsem, vzali jsme se a pomalu zkouzl do starych koleji. Vymlouval se na moje hormony atd. Narodil se n hypotonicky syn. Je mu 6tydnu. Staram se ve dne v noci a manzel prvni co je o vikendu,ze si bezi rano zahulit. Jsem v tezke situaci,jsme z maleho mesta a musime dojizdet na ruzna vysetreni. Kvuli peci o dite se v noci nevyspim. Zbytek casu kdy by to slo, se hadame kvuli trave... Nebo mam zkratka jine povinnosti. Nebyla bych tedy zodpovědný ridic. Z meho manzela se stal pro me pouze taxikar. Argumenty jsou zbytecne...Chtela bych od nej alespon na par dni odejit... Aby se alespon zaklekl,ze jsme ho opustili. Je nejake útočiště v Karlovarském kraji?
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Evo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši náročnou situaci, tím spíš, že máte malého synka, který potřebuje větší péči, a že díky obdobným problémům předchozí vztah manžela zkrachoval.
Doporučuji Vám, než začnete cokoli podnikat, vyhledat odbornou podporu a pomoc pracovníků nejbližšího zařízení, které poskytuje pradenské konzultace a další bezplatné služby partnerům, rodinám a blízkým lidí, kteří užívají návykové látky.
Znamená to zavolat do adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby v dosahu a domluvit si termín osobní schůzky. Po bližším seznámení se sitací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe, synka i manžela podniknout, jak se ochránit a jak se lze pokusit podpořit motivaci manžela ke kontaktu s odborníky, kteří mu stejně, jako Vám, ochotně pomohou, projeví li zájem.
Nepíšete, jak současné konflikty a hádky vypadají, říkám si, že když uvažujete o přechodném odchodu, bude situace velmi vážná. Máte možnost obrátit se na sociální odbor spádového úřadu, případně na OSPOD, odbor sociálně orávní ochrany dítěte, jejhož pracovníci Vám mohou pomoci umožnit Vám dočasný pobyt s dítětem v některém z azylových domů pro matky s dětmi.
Je dobře, že jste napsala a hodláte situaci řešit, bylo by chybou setrvávat v situaci, která ohrožuje zdravý vývoj dítěte a nechala se ničit.
Kontakt:
K-centrum Karlovy Vary
Světlo Kadaň z. s. - kontaktní centrum
Sportovní 359/32
360 09 Karlovy Vary
Telefony:
+420 773 140 022
+420 727 954 163
+420 603 804 191
E-mail: svetlokadannz@seznam.cz
Web: https://www.svetlokadanzs.cz/
Podívejte se na stránky organizace Světlo Kadaň, která provozuje zařízení i v dalších městech na Karlovarsku, možná najdete služby, které budete mít blíž: https://www.svetlokadanzs.cz/kontakty/
Budeme rádi, když se ještě ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vše dobré Vám, synkovi i manželovi, nezůstávejte v náročné situaci sama, kromě odborníků si o tom, co prožíváte, promluvte s někým z blízkých, rodiny, přátel, uleví se Vám.
Na nioc nečekejte a vyhledejte odbornou podporu a pomoc, ušetříte energii, čas a trápení.
Kdykoli napište, Amrit Sen.