Jsem alkoholik?
Adam
Zdravím je mi 24 let mám 96 kg a chci se zeptat zda mohu být závislý na alkoholu či zda je pro mě riziko. většinou nemám problém se bavit i bez alkoholu ale někdy se stává že na alkohol myslím v tom smyslu že mi prostě blikne ha, alkohol ale nemám z toho žádné změny nálad nebo cosi, maximálně mě naštve že jsem si na to vzpomněl. Nepiju moc často, nanejvíš tak jednou týdně si dám 4-6 piv ale většinou je to kvůli tomu že je večer moc dlouhý a chodím s přáteli se kterými je obtížné si dát něco jiného než pivo- lehce mě nutí k tomu pití. Nenabourává mi alkohol styl života, jsem sportovec ale občas si rád zajdu s přáteli na pivo. Hraju si s myšlenkou, zda mé myšlenky na alkohol nejsou spjaté se socializací, protože největší sešlosti kdy se člověk může socializovat vždy doprovází alkohol. Proto se zde ptám, jelikož opravdu nevím jak takový alkoholik začne být alkoholikem, nehledě na to že mých 4-6 piv za večer je oproti ostatním společníkům slabší výkon.. Jinak dnes jsem se dostal do takové smyčky s tou myšlenkou alkoholu, něco jako když se začnete soustředit na mrkání a pak se toho chvilku nemůžete zbavit. A reálně když se tedy někdy domluvím s někým že půjdeme na skleničku si říkám že zas tolik pít nepotřebuju a že se mi reálně zas tolik nechce. Opilost pociťuji pomalu po prvním pivu. Nevím, které informace jsou Vám užitečné pro lepší posouzení tak se kdyžtak zeptejte. přeji hezký den a hodně zdraví

Odpověděl: Amrit Sen
Adame, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že se zajímáte o svůl zdravotní stav a duševní kondici. Jestli jste alkoholik, netuším, nicméně 5 až 6 piv za večer, pokud pijete pravidelně, o lecčems napovídá, především, že pokud už závislý nejste, velmi snadno se jím můžete stát.
K definicím alkoholismu:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Alkoholismus
https://nemoci.vitalion.cz/alkoholismus/
https://www.pnhb.cz/co-je-alkoholismus
Zkusit můžete některý z dotazníkových testů závislosti na alkoholu:
https://www.psychiart.cz/testy/alkohol/
https://www.renadi.cz/cs/dotaznik-alkohol
https://www.vitalia.cz/clanky/silvestrovsky-special-test-zavislosti-na-alkoholu/
Doporučuji odpovídat poctivě, pokud budete stále na pochybách, nebo Vám vyjde nepříznivý výsledek, doporučuji promluvit si o situaci a možnostech úzdravy s odborníky, dokud bude možné řešit ji ambulantně.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobného zařízení, které poskytuje poradenské a další bezplatné služby lidem ohroženým alkoholovou závislostí. Jak vyhledat podle oblasti a typu zařízení kontakty, se dozvíte zde: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečný odkaz:
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný. Kdybyste se ještě potřeboval doptat, napište.
Hodně štěstí, držím palce, Amrit Sen.