Tiky
Xxxxxx
Dobrý den, chci se zeptat už skoro 8 let neberu drogy, ale pořád mám typické feťácké pohyby. Přejde to někdy? Nejhorší když jsem nervózní, ve stresu atd.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Xxxxxx,
díky za Váš dotaz. Bohužel odpověď na vaši otázku není jednoduchá. Obvykle postupem času tyto projevy odeznívají. Nicméně je to velmi individuální a nelze usuzovat, jak dlouho to bude trvat.
Pokud Vás toto dlouhodobě trápí je možné obrátit se na lékaře. Formou různých vyšetření lze hledat i další příčiny těchto projevů. Mohou být neurologického či psychosomatického původu nebo jejich kombinací. Následně lze hledat vhodný způsob léčby pro jejich odstanění či alespoň zmírnění.
Píšete, že se Vám tyto pohyby zesilují při zvýšeném stresu či nervozitě. Vhodnou metodou, jak tyto projevy zklidnit by mohla být různá relaxační cvičení, mindfulness či terapie.
Stačí Vám tato odpověď? Klidně ještě napište.
S pozdravem,
Nikol Spůrová