Pervitin - dýchací potíže
Bezec
Dobrý den , po užití pervitinu mám na druhý den problém se nadechnout , jakoby to občas nešlo naplno a musím se snažit nadechnout co nejhlouběji , jinak mi přijde , že nevdechuju dostatek kyslíku. Hlavne když se přes noc nemaham tak to přijde většinou k ránu a nezmizí dokud se nevyspim. Taky mívám divný tlak na levem hrudníku někdy si myslím že mě bolí srdce, což u mě spouští paniku , ale nevím zda to je přímo bolest , nebo se tam děje něco jiného je to takový nepříjemný pocit většinou se i leknu, jakoby se v srdci něco pohlo nebo skublo opravdu nevím , pak ještě při nádechu cítím divný tlak přes část levého hrudníku , jako bych to místo začal víc procitovat a pak se na to v hlavě začnu soustředit a začnu být z toho nervózní a zničí mi to celý stav protože nad tím furt přemýšlím. Zajímá mě jestli je něco takového běžné při pervitinu a co by to mohlo být. To srdce asi trápí více lidí , ale hlavně to dýchání zničí to celý stav, jedine na co myslím je , kdy se zas budu muset protáhnout a zhluboka nadechnout pak mám pár sekund klid a znovu.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Bezec, zdravím Vás,
děkujeme za dotaz i Vaši důvěru. Internetové poradenství má bohužel své limity. Nejen my, ale ani nikdo jiný Vám na dálku spolehlivě neřekne, co Vám potíže způsobuje. To může pouze lékař, poté, co Vás vyšetří.
Jestli správně chápu, uživáte pervitin. Pervitin může způsobit jak kardiovaskulární obtíže, tak i spustit záchvaty paniky a úzkostí. Bylo by tedy vhodné nejprve navštívit praktického lékaře a vyloučit nějaké vážnější somatické onemocnění. Nebojte se s ním hovořit otevřeně a na rovinu, jedině tak můžete společně přijít na příčinu vašich obtíží a následne je i řešit.
Také je dobré vyhledat adiktologickou, psychiatrickou nebo terapeutickou podporu a podívat se na Vaše obtíže z této strany. Už nyní je jasné, že pervitin ani jiné drogy pro Vás nebudou to pravé.
Stačí takto? Pokud se potřebujete na cokoliv doptat nebo zasat kontakty na vhodné služby, neváhejte znovu napsat.
Přeji, ať je brzy dobře. Určitě s návštěvou lékaře neotálejte a buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová