Závislost
Pajuš
Dobrý den,
nevím na koho se obrátit. Můj bratr 35let bere drogy. Žije s mamkou , ale ta už je z toho nešťastná. Léčit se nechce. Mamku psychicky trápí- chce umřít, pokusy o sebeveaždu - jen slovně, výkyvy nálad. Několikrát byla u mamky policie a sanita - pokus o sebevraždu , trhání oblečení, křik….
Má kupu zdravotních problémů- cukrovka, amputace dvou prstů, nezdržení stolice - má invalidní důchod, ale chodí na brigády , aby měl peníze na drogy. Nevím jak mamce a bratrovi pomoci , myslím, že je psychicky labilní, několikrát mu bylo řečeno, že by se měl léčit na psychiatrii - chtěl skočit z balkónu, protože měl zdravotní problémy - já jsem tenkrát zavolala 155 s radou o pomoc nevěděla jsem ci mám dělat. Bála jsem se že se mě zabije před očima. Přijela policie a sanita- v nemocnici dostal vynadáno, že zneužil sanitu a že by se měl léčit na psychiatrii. Jenže ram musí jít sám dobrovolně. Což je problém, k lékaři chodí jen málo kdy. Na svou obvodní doktorku je také nezdvořilí. Je schopný ji poslat do…. Mám strach, že mamce ublíží , nebo se ta chvilku zhroutí. Kdo nám poradí a pomůže 😞. Město Náchod

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
podle toho, co popisujete, je situace velmi vážná. Doporučuji spojit se s kolegy z organizace LAXUS a v osobním kontaktu se více a podrobněji poradit o možnostech.
Náchod, Ambulantní centrum Náchod
Laxus z. ú.
Ambulantní program
Krámská 29 (1. patro), Náchod, 547 01
Zobrazit na mapě
Tel.: 734 319 991
Sociální a adiktologické služby pro uživatele nelegálních drog, alkoholu, patologické hráče a jejich blízké, poskytované ambulantní formou.
Provozní doba: St a Čt: 9:00-16:00 h
Bc. Lenka Pumrová
www: http://www.laxus.cz/centra/ambulantni-centrum-nachod-2/
Můžete tam nejdříve zajít sama a zkonzultovat vhodný postup, toto zařízení poskytuje bezplatné poradenské služby i rodinným příslušníkům, nebojte se jich využít.
Držíme palce!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová