Ovlivnění HIV testu ATB
David
Dobrý den,
rád bych se nechal otestovat na HIV avšak jsem jsem za první měsíc bral již troje ATB.
Nejdříve na zánět močových cest Cotimoxazol a poté na Zlatého stafylokoka v krku Amoksiklav 1g a Klacid. Všechny vždy na 1 týden.
Je možné, že by tyto ATB mohly ovlivmit výsledky po 2 mesisich?
Na stránkách HIV poradny jsem se dočetl, že některá ATB toho jsou schopna avšak už ne jaká.
Velice děkuji za zodpovězení mého dotazu.
Od rizika jsem již měsíc.
Styk byl chráněný, avšak poslední měsíc i teď mám zdravotní problémy. Zánět hltanu, bolest třísel, zvětšené uzliny občasné pocení bez horeček. Několikrát léčen ATB avšak stav se moc nezlepšil. Po klacidu jsem se cítil lépe avšak po 3 dnech od dobrání se příznaky zhoršily a nastoupila opět silná bolest v krku.
Hezký den.

Odpověděl: Amrit Sen
Davide, zdravím Vás,
díky za důvěru. O vašich pochybách byste se měl poradit především s lékařem, který zná Vaši anamnézu, nebo se specialistou, kterému byste měl ukázat lékařské zprávy.
Antibiotika se užívají k léčbě bakteriálních onemocnění a HIV je virus, navíc po 2 měsících, kdy jste, jak píšete, ATB dobral, by nic nemělo bránit relevantnímu výsledku testů. Inkubační doba, po které už lze virus HIV testy zachytit, se pohybuje od 2 týdnů, do několika měsíců, lidé, kteří se bezplatně testují například v kontaktních centrech a dalších zařízeních, včetně zdravotnických tak zpravidla činí po 3. měsících.
Píšete, že jste měl důsledně chráněný sex, takže byste se neměl bát. Naopak nepíšete, kdy k němu mělo dojít, ani jestli jste se na HIV někdy testoval a kdy naposled, to vše by bylo pro doplnění dotazu k relevantnější odpovědi dobré vědět.
Píšete na Drogovou poradnu, předpokládám tedy, že jste člověk se zkušeností užívání návykových látek. Pokud je tomu tak, můžete bezplatně otestovat v kterémkoli kontaktním centru, nebo pracovníky terénních programů. Jak podle oblasti a typu zařízení vyhledat kontakty na zmíněné služby v celé ČR, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kterýkoli všední den, ideálně mezi 13. a 15. hodinou bezplatně otestovat bez objednání v sanamiském Káčku na Smíchově:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mobil: 605 240 501
poradenská linka: 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Provozní doba:
Pondělí 13 - 20
Úterý 9 - 20
Středa 13 - 20
Čtvrtek 9 - 20
Pátek 9 - 20
Víkendy a svátky 13 - 20
Další možností i pro člověka, který drogy neužívá, je zavolat, poradit se a otestovat v pražském zařízení Dům světla:
https://www.aids-pomoc.cz/dum-svetla.html
https://www.hiv-testovani.cz/checkpoint-dum-svetla-praha
Stejně tak můžete o Vašich obavách říci ošetřujícímu lékaři a ten Vám vypíše žádanku na odběry a laboratorní test.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy zdráv.
Držím palce! Amrit Sen