Derealizace
Adam
Dobry den uz je to mesic od spatneho stavu ktery jsem mel a porad se citim jako kdyby zhuleny nebo jak kdybych spatne vnimal realitu. Ptal jsem se v jedne fb skupine a pry mam derealizaci a do 3-6 mesicu by mela zmizet a myslim si ze pomalu slabne a delal jsem si nejaky test a vyslo mi ze mam mirnou derealizaci ale cetl jsem i o lidech co meli derealizaci treba 8 let nebo se ji nikdy nezbavili, mam se neceho bat nebo jak mam ted postupovat
Diky za odpoved

Odpověděl: Nikol Spůrová
Adame, zdravím Vás,
děkujeme Váš za dotaz a důvěru. Bohužel takto přes internet nemůžeme bez dalších anamnestických informací o Vás objektivně zhodnotit příčinu Vašich obtíží, ani zda a kdy odejdou.
Zmiňujete, že Vaše potíže trvají s odstupem času, cítíte se tak nějak mimo realitu. Bylo by vhodné vyhledat některou z adiktologických služeb a Váš stav osobně zkonzultovat. Příčiny obtíží mohou být i jinde (př. zvýšený stres, traumatická událost, somatické onemocnění, ...). Může pomoci i kontakt s psychiatrem nebo psychoterapeutem.
Rádi Vám nabídneme nějaké poradenství nebo kontakty na organizace, kde Vás mohou podpořit a vyšetřit (stačí napsat větší města, která máte dostupná). Určitě je vhodné o tom s někým bezpečně promluvit ve svém okolí, mít někoho, kdo vás podrží, i když Vám zrovna není dobře.
Stačí takto? Klidně ještě napište, jsme tu pro Vás.
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová