Krystaly pervitinu
Minulost
Dobrý den,
Moc vás prosím o radu. Už delší dobu se snažím přít na otázku jestli se daji drobné části pervitinu dostat na kůži. Následně vysvětlím moji teorii. Všiml jsem si ze když rozdrtíme pervitin na stole tak tam vždy zbyde (mikro prášek x krystal). Jde to poznat když posvítíme podel stolu světlem.
Je tedy možné ze se tyto drobné částici usadí na rukou a následně se je přeneseme jinam na tělo kamkoli kam pak sahneme (obličej, genitálie ,nohy). Dříve jsem si všiml něčeho na obličeji zdálo se to jako pupinek ale ne acne. Hodně se leskl a okolo byl červený po tom co jsem to začal zkoumat jsem zjistil ze vymačknout nejde. Začal jsem se v tom trosku rýpat pinzetou a vždy když jsem to uchytil a zmačkl a chtěl vyndat tak jsem cítil jak kdybych ho rozmačkl a najednou jich tam bylo víc ale malých. Pokračoval jsem dále ale nic jsem nevyndal maximálně jsem si to roznesl ještě okolo. Moc vám děkuji vážím si vaši odpovědi.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši nepříjemnou situaci a asi Vás neuklidním sdílením zkušenosti, že to, co se Vám děje, není nijak vzácné, naopak.
Podobné "záseky", provázené úzkostmi, obavami z nemoci, bludy i zrakovými halucinacemi, kdy je takto zasažený člověk nezřídka schopen si sám škodit na zdraví, kromě užívání drog i tím, že si "vyrobí" poškození a defekty na kůži, či jinde a nejčastěji souvisí právě, ale nejenom s užíváním psychostimulantů, mezi které pervitin patří.
Chápu i to, že se Vám možná nechce k lékaři, ke kterému byste měl pro jistotu zajít.
V každém případě Vám rozhodně doporučuji zajít do nejbližšího kontaktního centra pro uživatele návykových látek a s potížemi se zcela nezávazně svěřit některému z jeho zdravotníků, nebo terapeutickému pracovníkovi. Služby jsou bezplatné, zcela diskrétní a mohou být poskytovány i anonymně.
V opačném případě existuje riziko, že si způsobíte závažné potíže. Psychotické stavy, které popisujete, jsou samy o sobě závažné dost, proto Vám doporučuji vzít to, co se Vám děje jako jasnou zprávu Vašeho organizmu, těla a především psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové. Pokud ji nevezmete vážně, může se v krajním případě stát, že se nadobro zblázníte.
Znamená to, že pro Vás bude nejlepší vyhýbat se drogám obloukem. Nedělám si iluze, že k tomu bude naše odpověď stačit, chápu, že se Vám do loučení se světem drog zatím nechce, neumíte to, možná ani nemůžete...
I o tom všem si můžete s odborníky bezpečně popovídat a pokud projevíte zájem, pomohou a podpoří Vás v potřebném.
Další možností je zajít objednat se a zajít rovnou ke "kováři", mám na mysli specialistu, psychiatra - adiktologa, který Vám může velmi pomoci. Psychiatři - adiktologové bývají součástí tým především zdravotnických, ale i nestátních zařízení a služeb, které pracují s lidmi, kteří užívají návykové látky.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na bezplatné služby v dosahu pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat kontakty sám, se dozvíte na webu naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, zavolejte a objednejte se, nebo rovnou zajděte do pražského sananimského Káčka, které disponuje jak somatickými lékaří, tak terapeuty i psychiatrem - adiktologem:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mobil: +420 605 240 501
poradenská linka: 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Provozní doba:
Káčko má otevřeno 365 dní v roce
Pondělí 13 - 20
Úterý 9 - 20
Středa 13 - 20
Čtvrtek 9 - 20
Pátek 9 - 20
Víkendy a svátky 13 - 20
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.