Drogy
Hana
Dobrý den, včera jsem našla u syna jehly a škrtidlo, nic jsem mu zatím neříkala, ale s drogami už se potýkal v minulosti,vůbec nevím co mám dělat, neřekla jsem to nikomu. Před půl rokem se od nás odstěhoval do Prahy a pak se vrátil domů s 250 000 tisícovým dluhem, všechny půjčky jsem vzala na sebe, ale jak je vidět neponaučil se a dál se pokouší o půjčky. Prosím pomocte, já jsem psychicky na dně. Nevím co s tím. Děkuji Hana

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
nejste v lehké situaci. Váš syn vaši pomoc neocení, pokud bere drogy. Bude to brát jako samozřejmost a pokud mu nevyhovíte, bude vámi pravděpodobně manipulovat a citově vás vydírat. Aby zjistil, že má problémy, měla byste ho nechat pocítit jejich následky.
Doporučila bych vám dát si pozor, zda se vám doma neztrácí cennosti, dále se synem hovořte o tom, že se bojíte následků jeho dluhů a pokud je trvalé bydliště nahlášené u vás, ať se přehlásí do Prahy. Nenechávejte mu klíče od svého bytu. Až se začne léčit a léčbu řádně ukončí, můžete vše měnit dle dohody se synem.
Vám bych doporučila návštěvu Poradny pro léčbu závislostí na návykových látkách, kde by vám mohli poradit a podpořit vás v této nelehké situaci.
Pokud jste z blízkého okolí Prahy, mohu vám doporučit Poradnu pro rodiče SANANIM, tel. 284 824 234 nebo mobil 739 268 527, více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
Jinak na www.drogy-info.cz najdete pomoc podle svého bydliště.
Přeji hodně úspěchů, Dana Pěčová