Těhotenství
Ela
Dobrý den ,
jsem cca měsíc po vysazení tramalu který mi byl medikován na bolest .
Největší motivace pro mě byla ,že chci v nejbližší době otěhotnět . Moje otázka se týká bezpečnosti . Je v této době bezpečné otěhotnět aby nebylo dítě nějak ohrožené popř. je lepší ještě nějakou dobu abstinovat ? Respektive jak dlouho se tramal “drží “ v těle po vysazení ? jde čistě jen o cca týden ? Možná je tento dotaz hloupí , ale moc mi na tom záleží abych neohrozila případné miminko tímto svinstvem. Moc Vám děkuji za případnou odpověď .

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Elo,
díky moc za Váš dotaz.
Je moc fajn, jak zodpovědně k plánovanému těhotesntví přistupujete. Nevím, jak dlouho jste tramal užívala a v jakém množství, ale měsíc, při krátkodobém užívání a běžném dávkování stanoveném lékařem, by měl být dostatečnou dobou pro "detox" Vašeho organismu.
Tramal je tzv.opioid, jeho užívání se opravdu nedoporučuje v době těhotenství a to i z toho důvodu, že by se u novorozence mohly po porodu objevit abstinenční příznaky (neklid, nespavost, svalové napětí apod.).
Pokud byste i nadále trpěla bolestí, na kterou Vám byl tento lék předepisován, je tedy určitě vhodné zvolit jinou variantu mediakce, která by byla pro v průběhu těhotenství bezpečnější.
Přeji vše dobré a ať se Váš plán brzy vydaří :-)
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná