Drogy a nemoc dítěte
Barbora001
Dobry den, chtěla bych se zeptat jestli užívání drog(pervitin nitrozilne) pred tehotenstvim ma vliv na zdraví dítěte?
Kamardaka užívala pervitin než otěhotněla, už v tehotenstvi byl plod menší o 14 dni, narodila se ji dcerka která ma v moci, stolici opravdu hodne krve,je neustále nemocná horečky, lékaři vyloučili všechny možné alergie apod.neví si už rady co by mohlo být malé holčičce Myslíte ze na to můžou mít vliv drogy ? A za jak dlouho se vyčistí tělo a krev od drog? Muzu nejak malé holčičce pomoct například ze bych promluvila s kamarádkou aby přiznala lékařům ze užívala drogy?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Barboro001,
moc děkujeme za Váš dotaz. Vaše péče o kamarádku a její dceru je moc fajn!
Bohužel pro Vás nemám úplně jasnou odpověď. Zdravotní problémy, které uvádíte, nepatří mezi obvyklé potíže dětí, jejichž matka užívaly pervitin. Obvykle jde o nízkou porodní váhu, poruchy spánku, neklid apod. A pokud se daří Vaší kamarádce abstinovat a abstinovala celé těhotenství, drogy se již v jejím organismu ani organismu dítěte nemohou vyskytovat.
Důležitou roli hraje i imunita dítěte. Ta může být ovlivněna například tím, jakou životosprávu měla Vaše kamarádka v průběhu těhotenství (zda například kouřila, zda doplňovala potřebné vitamíny apod.), zda kojí, zda kouří nyní, zda dítě vyrůstá ve městě apod. A také tím, v jakém prostředí vyrůstá - zda například nenastaly nějaké zásadní změny v rodině apod. Je toho opravdu hodně, co se může na zdravotním stavu dítěte podepsat a těžko na dálku odhadovat, co je příčinou.
Dovedu si představit že sdělení lékařům o užívání drog před otěhotněním, může být pro Vaši kamarádku těžké. Každopádně, pokud jí tato situace trápí a ráda by si s někým promluvila a třeba i o tom, jak postupovat ve vztahu k doktorům, doporučila bych jí zkontaktovat nejbližší adiktologickou ambulanci. To je místo, kde může o všem mluvit otevřeně, bez obav z divných pohledů.
Adiktologické ambulance dle místa bydliště jsou k dohledání zde:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce, ať se Vaší kamarádce a její dcerce daří lépe!
Je skvělé, že má ve Vás oporu!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná