kamarád
domi
dobrý den,zjistil jsem u kamaráda že si každý den aplikuje nitrožilně pervitin ale říkal mi že na to má hlavu že na tom spí a jí a ani bych to na něm nepoznal, jak je možný že to s ním nic nedělá?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Domi,
děkujeme vám za zajímavý dotaz.
Pervitin při aktivním užívání způsobuje nespavost a nechutenství. Mnoho uživatelů pervitinu, hlavně těch, co užívají často tvrdí, že se jim toto neděje. Tím své užívání ospravedlňují, nebo jaksi omlouvají.
Opravdu pokud berete denně a po malých dávkách tak k večeru přichází normální únava a je i chuť k jídlu. Není však možné říci, že takto užívaný pervitin neškodí. Samozřejmě se uživatel mnohem rychleji drogou zničí, pokud třeba týden nespí ani nejí. I krátkodobé užívání tak může mít fatální následky.
Oproti tomu dlouhodobé kontrolované užívání pervitinu (které se ale taky někdy zvrhne do delších jízd) může vypadat udržitelněji, ale z dlouhodobého pohledu člověka devastuje velmi podobně. Snad to je jen více skryto za "normální chování", ale tito lidé ve svém životě stagnují, mají problémy, nikam nesměřují a bývají často také "vykroucení" jako ostatní uživatelé.
U vašeho kamaráda to může být patrné až po nějaké době. Denní užívání pervitinu je nepříjemný druh závislosti a rozhodně bych ho nikomu nedoporučila.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková