Závislost na Foxis
Simona
en, rada bych se zeptala, jak by měla postupovat moje mamka, která bere 4 foxis denně a když si ho nevezme, má příznaky závislosti. Na koho by se prosím měla obrátit? Četla jsem zde o nějaké léčbě substitučním lékem. Jsme z Jihlavy. Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Simono,
Foxis je lék, který obsahuje Tramadol - tedy lék na bázi opiátů. Ty mohou opravdu způsobit závislost a při vysazení tedy i abstinenční příznaky.
Vaše matka by se v prvé řadě měla se svými potížemi obrátit na lékaře, který jí zmíněný lék předepsal.
Lékař může lék buď vyměnit za jiný, nebo celou věc řešit jinak. Jak, to závisí na onemocnění, s kterým se vaše matka léčí.
Nahrazení léku substitucí je až poslední možností, když ty předchozí možnosti selžou.
Vaše matka se také může ambulantně léčit a během léčby lék vysadit. Díky psychoterapii a změně životního stylu může přijít na to, co bylo v jejím životě špatně a proč si na lék navykla.
Níže vám posílám kontakt na ambulantní léčbu v Jihlavě.
Je od vás hezké, že se zajímáte o problém y své matky. Kdybyste měla ještě další dotazy, bez obav se na nás obracejte.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková
Jihlava, Ambulance pro léčbu závislostí a patologického hráčství
Substituční léčba
Dům Zdraví, Vrchlického 57, Jihlava, 586 01
Tel.: 567 574 555, 605 717 470
substituční léčba - subutex, suboxon
MUDr. Juraj Tkáč
www: http://www.at-ambulance.cz