Kontrolované užívání
Tamara
Dobrý den, mam kamaradku, ktera je vdaná za "bývalého uživatele"pervitinu. Užíval 12 let pak prošel komunitou a chráněným bydlením. Tvrdí že je 14 let čistý ( doba kdy jsou spolu). Cca pred 5 lety mel relaps..bral cca 6 měsíců a údajně se z toho dostal. Ted z kraje roku opět relaps. Dojezd sila tiky, tyden spal. Kdyz se zamyslim nad tim jak se choval v minulych letech atd mam podezření ze uziva proste tzv " kontrolovaně" neustále. Jezdi montáže takze rodina ho vidi na vikend. Jeho chovani je labilni, ma stavy kdy se zavre a tri dny spi, pak zase mluvi a mluvi a mluvi, a tak se to vlastně střídá co ho znám. ( Cca 3 roky) Je impulzivní, slovně agresivní, podrážděný a pak dalsi dny je milej, smeje se atd.. mám prostě pocit že bere vlastně pořád ..jeho zena to nechce videt a on to nikdy nepriznal..muj dotaz je takovy: může byt jeho chování, ktere je opravdu mnohdy uplne mimo normy byt způsobeno kontrolovaným užíváním? Nebo je to nejaka porucha z drog? Ze se člověk chova "schizofreně" jakoby bral i kdyz nebere?

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
z toho co popisujete by se dalo říci, že zřejmě opravdu užívá pervitin kontrolovaně. Mohl by fungovat normálně, ale s výkyvy nálad, podrážděností, slovní agresivitou, s apetitem k sexu, následně s dospáváním a únavou.
Nevím, co si slibujete od toho, že mu to chcete dokázat. Nejspíš vše popře a bude vámi manipulovat.
Zkuste hovořit se svou kamarádkou o svém podezření a o tom, zda by ona s tím nechtěla něco dělat. Můžete ji nabídnout odbornou pomoc v Poradně pro rodiče a partnery, popř. adiktologické ambulanci, kde mají též poradenství pro blízké členy rodiny.
Pokud jste z Prahy a okolí můžete se obrátit na Poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké a vše co je aktuálně třeba více podrobněji probrat v osobním kontaktu. Kontakt a další info o zařízení, zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html, poskytujeme bezplatné služby.
Užitečné informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Přeji hodně štěstí, Dana Pěčová