Vykašlávání hlenů s obsahem dehtu
Anonym
Dobrý den. Jsem pravidelný kuřák marihuany. Kouřím několikrát denně. (Rok každý den, předtím 1x týdně) Od 14 ti let jsem kouřil cigarety ale jen z řídka (1 krabičku za měsíc cca) Je mi 17 let. 3/4 roku skoro každý den vykašlávám hleny zbarvené do hnědá (jsem si jistý, že je to dehet). Vykaslavam i několikrát denně. Mám každý den několikrát chvíle kdy mne boli na hrudi v oblasti mezi prsy. (Taková svíravá bolest). Na plicní vyšetření chci jít až v plnoletosti, kvůli rodičům. (Za 4 měsíce). Pokud to je dle vas velmi vážné, tak bych tam šel i teď. Je mi jasné, že takto přes zprávu se dá těžko něco diagnostikovat, ale i přes to se chci zeptat, jak moc je to dle Vás vážné a máte alespoň tušení, co by to mohlo být, popřípadě zda mi můžete dat nějakou radu, která by mi mohla pomoct? Děkuji za pochopení, přeji hezky den.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a důvěru. Internetové poradenství má bohužel své limity. Nejen my, ale ani nikdo jiný Vám na dálku spolehlivě neřekne, co Vám kašel způsobuje a jak moc je to vážné. Chápu, že máte obavy hovořit narovinu vzhledem k tomu, že nejste plnoletý. Nicméně, je důležité vyloučit závažnější somatické onemocnění.
Na Vašem místě bych preferovala obavu o své zdraví před studem za to, že užíváte konopí. Předpokládám, že první rada lékaře bude, abyste kouření omezil vzhledem k tomu, že vztah mezi kouřením a kašláním je velmi blízký. Bohužel bez lékařského vyšetření nejsme schopni ani poskytnout adekvátní radu, co s tím.
Také mne napadá, že existují i bezpečnější způsoby užívání konopí než je kouření.
Co si o tom myslíte?
S pozdravem,
Nikol Spůrová