Dcera začala užívat drogy
Maminka
Dobrý den, prosím o radu. Jsem maminka dcery,která začala užívat drogy, pervitin. Vzali jsme ji z prostředí,kde k tomu měla přístup a je s námi doma. Nechce si, ale žádnou závislost připustit, tvrdí, že si drogu vezme jen občas. Ale já na ni vidím jak se změnila, jak fyzicky tak psychicky. Nevím jak ji mám přesvědčit, aby navštívila alespoň nějakou poradnu, kde by to s ní probraly. Je jí 20 let. Když nebude chtít, nemám ji jak pomoct. Nevím ani v jaké fázi její závislost je. Prosím o radu a kontakt na odborníka v mém regionu. Okres Opava, severní Morava. Děkuji, Čxxxxxxxxxx

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Maminko,
moc děkujeme za Váš dotaz.
Se situací, kterou popisujete, se bohužel rodiny a blízcí uživatelů drog potkávají poměrně často. Vidí, jak se jejich blízký mění před očima, ale sám uživatel si změnu nepřipouští.
Na našich stránkách http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html najdete velmi užitečné a praktické informace pro rodiče a blízké, můžete se zde inspirovat, jaké postupy by mohly fungovat (klidný rozhovor, vyjádření obav, bez obviňování, nabídka pomoci) a co by se naopak spíše minulo účinkem.
V dotazu se ptáte po kontaktu na odborníky ve Vašem regionu. Přímo v Opavě se můžete obrátit na https://www.podslunecnikem.cz/. Nabízejí i poradenství rodinám a blízkým. Můžete se s nimi tedy spojit Vy sama a probrat situaci Vaší dcery a hledat společně s podporou odborníků cesty, jak ji co nejlépe podpořit.
Držím palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná