marihuana
pelepele
Dobrý den, je mi 22 let a jsem téměř rok uživatelem marihuany, ze začátku všechno sranda, užíval jsem ji víkendově, pak už i v týdnu a po té už každý den, dalo by se říct, že jsem tak půlrok každý den hulil okolo 5 jointů někdy i víc, o víkendech i klidně 10, stále sem si říkal, že nebude tak těžké s tím přestat, samozřejmě jsem se k tomu nedostal, až když sem teď chytil covid, to byla ideální doba na to se odrazit, první 3 dny po vysazení, sem pociťoval silnou demotivaci, nechuť dělat věci a neměl sem chuť na jídlo a ani hlad, samozřejmě nevím co všechno ovlivnil samotný covid, teď už je to 7 dní po vysazení a všechno opadlo až na uplné nechutenství k jídlu, celý den krkám a jde mi akorát žaludek nahoru, samozřejmě jím ale všechno co sním, tak jím na sílu, stále to přetrvává a já se chci tímto zeptat jestli náhodou to nemůže být i tím, že je to 7. den co mám covid, ikdyž už kromě únavy nemám žádné příznaky nebo je to důsledek vysazení, děkuji za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, pelepele,
děkujeme za Váš dotaz a důvěru. Omlouváme se za prodlevu, někdy se nám tu nahromadí více dotazů a nejsme schopni reagovat pohotověji. Doufám, že je Vám už lépe.
Internetové poradenství má bohužel své limity. Nejen my, ale ani nikdo jiný Vám na dálku spolehlivě neřekne, co Vám krkání a nevolnost způsobuje. Váš zdravotní stav může posoudit pouze lékař na základě objektivního vyšetření. Je možné, že Vám potíže způsobuje právě probíhající onemocnění covid-19. Těžko v tuto chvíli posoudit vzhledem k aktuální nemoci, zda to souvisí s vysazením marihuany, možné to je také. Odvykací stavy po vysazení marihuany většinou nebývají závažné a nijak specifické. Obvykle se mohou objevit poruchy pozornosti, psychomotorický neklid, poruchy spánku nebo jiné.
Na Vašem místě bych vyčkala, až se uzdravíte. Samozřejmě v případě jakéhokoliv zhoršení stavu, neváhejte volat záchrannou službu či lékaře okamžitě.
Doporučuji Vám také vyhledat odbornou adiktologickou péči, kde můžete Vaše užívání marihuany a jeho vysazení v klidu probrat. Můžete se objednat úplně nezávazně i anonymně. Můžete si společně s kolegy ujasnit, co Vás vedlo k užívání marihuany a zvážit zda jsou i jiné zdravější alternativy, jak „něco", co Vám pravděpodobně v životě schází nahradit „něčím" jiným.
Jak Vám to zní? Je to pro Vás přijatelné?
Kdyby Vás cokoliv napadlo, potřeboval se doptat nebo nasměrovat, znovu napište.
Jsme tu pro Vás!
Přeji brzké uzdravení.
S pozdravem,
Nikol Spůrová