Zavislost
Martin
Dobry den, je mi 26 let. Poprve jsem si vyzkousel kokain v zari 2021, od te doby vyhledavam lidi co to berou. Když kokain nebyl tak jsem si v listopadu vyzkousel i pervitin. Od te doby to beru kazd vikend. Po kazde si říkám ze uz to nechci , ale kdyz je patek tak podvedome to vyhledavam , mam touhy si to vzit a mozek mi vymyslí vse abych se k tomu dostal. Kazdy den, kdyz se probudim tak si vzpomenu na drogu. Da se to nejak vyresit? Dekuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Martine,
váš popis počínající závislosti je přesný. Čtyřměsíční zkušenost s drogou, kdy se nacházíte ve fázi "zamilovanosti". Ta může trvat ještě dlouhou dobu, nicméně už v této době vám pervitin začne život zpříjemňovat natolik, že dny bez něj budou obtížně k přežití. Droga vždy na začátku dává, postupně ale díky ní hlavně ztrácíte. Blízké rodinu, zdraví, práci....
Je dobře, že od toho chcete jít dál.
¨
Hlavní problém bych u vás viděla v tom, co jste naznačil už v první větě. Vyhledávám lidi, kteří berou.
Pokud si budete pro začátek chtít nechat některé víkendy čisté, budete muset změnit také společnost.
Doporučuji vám pro začátek zkusit vaše užívání kontrolovat. Předem si naplánujte, kdy zůstanete čistý. Pervitin se vám z víkendového užívání velmi snadno rozleze do celého týdne. Udržet to na uzdě je velmi těžké. Jako nejlepší volbu bych vám doporučila pomoc ambulantního zařízení pro léčbu závislosti. Ambulantní zařízení se zabývají právě takovými případy, jako jste vy. V zařízeních jako je Sananim, Dropin, Renarkon, Podané ruce nebo Advaita vám mohou být poskytnuty konzultace, nebo ambulantní léčba.
Pokud chcete, napište nám jaké větší město máte poblíž a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Přeju vám hodně úspěchu v tom, co si budete přát.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková