Rada
Mates
Dobrý den, jsem závislý na subutexu, teď momentálně beru 2 roky, ale u toho pracuji, jenže poslední dobou, to začínám cítit na sobě a i u přátel je vidět že se mnou není něco v pořádku, zhubl jsem 20kg, peníze docházejí, a teď momentálně nevím co dělat? Mám podnájem, mám práci, mám kočku a tyto věci nemůžu opustit, nevím si rady. A nevím jak to udělat aby nikdo nebo jen min. Věděl že jsem odešel na detox? Nevím co kočka, nevím co nájem nikoho nemám, tak nevím co dál.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Mates,
děkujeme za Váš dotaz. Píšete, že užíváte Subutex a začíná se Vám komplikovat zdravotní i sociální situace. Možnost detoxu a pobytové léčby určitě existuje. Zmiňujete, že s současné situaci je pro Vás tato léčba nereálná.
Další možností je substituční léčba, kde budete získávat Subutex či Suboxone legální cestou a také budete mít tuto léčbu částečně hrazenou ze zdravotního pojištění. Dostanete také kromě farmakoterapie buprenorfinem terapeutickou podporu a prostor se na chvíli zastavit, stabilizovat a zvážit další možnosti.
Nevím, odkud jste. V Praze můžete např. zajít nezávazně na skupinu pro zájemce o substituční léčbu a situaci probrat s pracovníky substitučního centra. Můžete se zapsat i do pořadníku zájemců o léčbu.
Kontakt zde:
CADAS SANANIM, z. ú.
Skupina každý čtvrtek od 13hod., bez objednání
Žitná 51
110 00 Praha 1
Tel.: 603 831 815
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Kdyžtak napište odkud jste a zašlu Vám kontakt na zařízení v dosahu bydliště.
Stačí takto?
S pozdravem,
Nikol Spůrová