Tramal a Rivotrili od 16 let
Ali
Dobrý den v 16,17 letech mi byl předepsán tramal na silnou skoliózu + mamka ho měla plné šuplíky.V té době jsem byla hloupá a netušila že je na tom závislost.Poté v 18 mi začali předepisovat Rivotril se kterým jsem to také přehnala. Musím se vám přiznat že krom bolesti mi tramal pomohl být víc sociální ( předtím jsem se bála např . Povídat si s kamarády ve škole ) vždy jsem byla trochu jiná.Také trpím od malá třesem který je nepříjemný a lidé na něho upozorňovali - a to jsou důvody proč jsem s tramalem pokračovala.Je mi teď 24 let
A moc se bojím jaká vlastně jsem doopravdy .Byla jsem pouze na 10 denní pobytu v Opavě a byla to pro mě hrůza už pátým dnem jsem začala z toho mít spánkové paralýzy které jsem nikdy předtím neměla .Paní psychiatrička ví ale neví že to začlo už tak brzy a mysli si ze lék vysazují - což se mi moc nedaří . Chápu že je to pouze internetová poradna ale moc by mi pomohlo kdyby jste mi zodpověděli a třeba trochu motivovali.Chci přestat ale na druhou stranu když si vzpomenu jaká jsem byla vyklepaná v dětství že na mě třeba někdo promluví a bála se chodit kvůli svému otrávenému třesu do školy ani se nedivím - tramal ze mě udělal normálního člověka .Ale po těch letech užívání se třes vrátil.Rivotril už také nezabírá beru to pouze ať nemám abstinenční příznaky .Moc děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Ali,
děkujeme za Váš dotaz. Z toho, co píšete je jasné, že nejste v jednoduché situaci. Máte zdravotní komplikace, je pro vás obtížné za „normální" situace navazovat sociální kontakty a k tomu užíváte kombinaci opiátů a benzodiazepinů. Jak již ze své zkušenosti víte, vysazení těchto látek v rámci ambulance nebývá vůbec jednoduché. Nicméně to není důvod k tomu, abyste se nepokusila o změnu. Změna je vždy možná. Bohužel takto po internetu to však nejsme schopni vyřešit, proto neváhejte kontaktovat odbornou službu.
Osobně bych Vám doporučila začít spolupracovat s nějakou specializovanou službou, kde mají zkušenosti s léčbou uživatelů návykových látek. V adiktologické službě můžete probrat všechny možné varianty léčby a poté si vybrat, zda se o některou z nich pokusíte. Asi nejideálnější cestou je přechod z Tramalu na Suboxone a postupné vysazení. Bohužel někdy bývá komplikací k přijetí do substituční léčby právě užívání Rivotrilu. Nemusí to však být vždy překážkou. Ideální bývá pozvolna vysadit jednu látku a stabilizovat se, následně druhou.
Možný je také pobyt na detoxifikační jednotce a následná pobytová léčba, kde budete při vysazení Tramalu a Rivotrilu pod lékařským a terapeutickým dohledem. Dostanete bezpečnou podporu, kdykoliv jí budete potřebovat. Možná bude potřeba nasadit i jiná medikace. Vhodné by bylo také otevřeně promluvit se svou ošetřující psychiatričkou o tom, že se Vám to nedaří. I to se někdy naším klientům děje a hledáme společné jiné cesty pro zvládnutí. Nevím, zda navštěvujete pouze psychiatra či mátě někde ještě nějakou psychoterapeutickou podporu. Farmakoterapie a psychoterapie jdou ruku v ruce. Je to taková „neoddělitelná dvojice". Pouhá léčba farmakoterapií bývá často neúčinná.
Víte, kam se u Vás obrátit? Pokud potřebujete někam více nasměrovat, napište odkud jste a zašlu Vám kontakt na vhodná zařízení. Napište, i pokud se potřebujete na cokoliv doptat, a zda Vám byla odpověď užitečná. Jsme tu pro Vás.
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová