Strach z marihuany
Mch
Zdravím, nebudu uvádět své osobní údaje ale jsem studentkou střední školy, je mi 16 let a bydlím na inernátě. Marihuanu jsem poprvé okusila před dvoumi lety, během roka jsem si ji dala zhruba tak desetkrát ale od začátku nového školního roku jsem se k ní s kamarády na internátě dostala blíže do styku. Jsou to zhruba 3 měsíce, kdy jsem marihuanu začala užívat častěji a momentálně to jsou zhruba 3 týdny co ji mám každý den v poměrně nadměrném měřítku (vím že je to špatně, obzvlášť v mém věku ale na to teď prosím neberme ohled). Přišla jsem s dotazem kvůli jedné nepříjemnosti, co se mi začala posledních pár dní dít. Jednou jsem marihuany užila totiž až příliž a to mi způsobilo velice nepříjemný stav. Nejdříve se mi zatočila hlava, poté přišly náhlé bludy, pocit silného bušení srdce a vysoký tep a nevědomost o svém těle. Kamarádi mi okamžitě pomohli, položila jsem se ale stav přetrvával ještě zhruba 2 hodiny. Den na to mi nebylo dobře. Mírnější podoba stavu z předešlého večera mě trápila celý den. Myslela jsem si ale, že šlo jen o tzv. “Bad Trip”, tak jsem si den na to dala marihuanu znovu. A nastalo opět to samé. Pár dní poté jsem tento divný stav ještě cítila, než se mi doma přes víkend udělalo lépe. Myslela jsem si tedy, že to způsobilo málo jídla, které do sebe nyní kvůli stresu moc nedostanu. Ale dnes, když už jsem byla pár dní správně najezená a odpočatá, jsem se odhodlala to malinko zkusit, zda už je to po použití marihuany lepší. Sice jsem si dala jen jeden malý potah, ale stav se mi opět vrátil (v trochu menší a kratší podobě). Obrátila jsem se tedy na internet a hledala, co by to mohlo způsobovat. Zjistila jsem, že mám nejspíše příznaky srdeční arytmie a to mě nemile vyděsilo. Nevím ale, zda tomu mám věřit a rodičům se s tím svěřovat nechci, ikdyž vím, že bych měla (mám k tomu osobní důvody). Momentálně jsem si trávu odepřela na několik týdnů a mám z toho strach. Poprosím vás o soudnost protože vím, že to co dělám není správné a je to velice nezodpovědné ale potřebuji radu a byla bych ráda za odpověď nekoho, kdo tomu rozumí. Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Mch, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Máte můj obdiv a respekt, že se snažíte abstinovat a dosud se Vám daří. Některým uživatelům návykových látek, zejména THC, psychostimulantů a halucinogenů, na pořadí nehleďte, zejména, ale nejen těm, kteří v sobě nosí z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, se děje to co Vám, nejste tedy z daleka ojedinělý případ.
Ať už jde o toxickou psychózu, opakované psychózy, nastartování, rozvinutí, nebo prohloubení duševního onemocnění, či další související potíže, vemte tuto skutečnost jako jasný signál Vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové. Doporučuji Vám tedy vzít ho vážně, se vší odpovědností a nadobro se psychotropním látkám obloukem vyhýbat. V opačném případě byste roiskovala ještě závažnější potíže, v krajním případě, že se nadobro zblázníte. Okolnost, že jste tak mladá rizika významně zvyšují...
Zároveň Vám doporučuji nezůstávat v náročné situaci sama, vyhledat odbornou pomoc odborníků specializovaných zařízení a služeb, kteří poskytují bezplatnou podporu a pomoc ohroženým lidem Vašeho věku. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme. Uleví se Vám, v týmu pracují i lékaři, kteří Vám mohou rovněž pomoci.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete zavolat a domluvit se na termínu nezávazného poradenského pohovoru s pracovníky naší ambulance, kteří Vás podpoří a v případě zájmu Vás bezpečně provedou úskalími nynějšího období:
Adiktologická ambulance pro mladistvé SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
Telefon.: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Provozní doba:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 17
Středa 9 - 17
Čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a napíšete, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla naše odpověď užiteční.
Držím palce, jsme tu pro Vás,
Amrit Sen.