nemoc
jenny
Mam uzkostnou poruchu osobnosti beru roky antidepresiva a antipsichotika vecer zolpidem,mam tachykardii a fiabetes 2typu na inzulinu.jsem pravidelnym uživatel pervitinu tak 2měsíce denní spotřebu mam necely 2gramy,,jak mi uzivani pervitinu muze ublížit vzhledem k mym nemocem?co mam cekat?dekuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, jenny,
díky za Váš dotaz. Píšete, že máte několik somatických komplikací - tachykardie, diabetes 2. typu, úzkostnou poruchu a zároveň užíváte pervitin. Ptáte se, co Vás může čekat vzhledem k Vašim onemocněním.
Konzumace pervitinu přináší mnoho rizik i pro zcela zdravé jedince. Oslabení imunitního systému, zátěž pro kardiovaskulární systém či rozvoj psychóz jsou jedni z nich, tedy je Vám asi jasné, že pro kohokoliv s jakoukoliv diagnózou, to znamená zhoršení celkového zdravotního stavu. Nemohu opomenout skutečnost, že kombinace drog a další medikace je vždy velký problém.
Pro jistotu Vám posílám odkaz na náš web, kde naleznete obecná rizika užívání pervitinu: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Doporučuji se pervitinu obloukem vyhnout, dodržovat léčebný režim stanovený ošetřujícím lékařem a zbytečně neriskovat případná zhoršení nemocí. Nevím, zda jste schopen a ochoten aktuálně užívání pervitinu zastavit. Bylo by určitě vhodné vyhledat odbornou adiktologickou péči. Můžete se objednat úplně nezávazně a celou situaci probrat. Můžete si společně s kolegy ujasnit, co Vás vede k užívání pervitinu a zvážit, zda jsou i jiné zdravější alternativy, jak „něco", co Vám pravděpodobně v životě schází nahradit „něčím" jiným a bezpečnějším. Některé služby je možné navštívit i anonymně. Je fajn nebýt na to sám. Nevím, zda jste už někdy někam docházel či máte s léčbou zkušenost. Možností je mnoho a každému pomáhá něco jiného.
Jak Vám to zní? Je to pro Vás přijatelné?
Kdyby Vás cokoliv napadlo, potřeboval se doptat nebo nasměrovat, znovu napište.
Jsme tu pro Vás!
Zatím se mějte hezky. S pozdravem,
Nikol Spůrová