Hnisavé rány po vpichu
Ja
Dobrý den jsem uživatelka pervitinu a po vpichu se mi dělají hnisavé mokvající rány Jak jak je můžu vyléčit rány každý den čistím aplikují na ně mast obsahující Stříbro ale rány se prostě nezlepšují někdy se zlepší někdy ne. Můžete mi prosím poradit jak tyto rány vyléčit aniž bych musela navštívit lékaře děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Ja,
díky za dotaz. Bohužel Vaše zdravotní obtíže lze těžko objektivně vyhodnotit na dálku. Bylo by rozumné, pokud nechcete jít k lékaři, abyste zašla alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a rány pracovníkům ukázala. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál, někde již dokonce pracují i lékaři. Ti Vám rány ošetří a poradí, jak máte dále ideálně postupovat. Dokonce Vám pracovníci i poradí, jak příště aplikovat bezpečněji, abyste do budoucna další výskyt podobných ran minimalizovala. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište města, která máte v dosahu a zašlu Vám kontakt.
V Praze můžete např. sem:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
Pondělí 13 - 20
Úterý 9 - 20
Středa 13 - 20
Čtvrtek 9 - 20
Pátek 9 - 20
Víkendy a svátky 13 - 20
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Konkrétněji „hnisavým" defektům. Infekci nejčastěji způsobují streptokoky či stafylokoky. Důležité je kromě léčby samotné se zaměřit i na příčinu defektů. „Puchýřky" často vznikají roznesením kontaminovanými prsty, oděvy a dalšími předměty. Infekci také může způsobovat špatný způsob aplikace nebo samotná droga, která není určená k aplikaci do žíly. Důležité je dodržovat obecná opatření: dodržovat zásady harm reduction při aplikaci drog, pravidelná hygiena rukou, stříhání nehtů na krátko, prádlo vyprat při teplotě 60°C nebo vyhodit, zabránit tělesnému kontaktu s dalšími osobami, zabránit vzájemnému sdílení oblečení a předmětů, krytí infekčních ložisek gázou nebo náplastí.
K léčbě někdy mohou postačit hojivé masti, které jsou volně prodejné v lékárnách. Jindy je potřeba zvolit antibiotické masti či celková antibiotická léčba. Na Vašem místě bych k lékaři opravdu zašla, díky tomu můžete mít po problému mnohem dříve bez vážnějších komplikací.
Kdybyste se potřebovala na cokoliv doptat, napište!
Držím Vám palce v léčbě.
S pozdravem,
Nikol Spůrová